اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی آبیک:

احیای امر به معروف و نهی از منکر بسیج همگانی را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی شهرستان آبیک گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر بسیج همگانی مردم، مسئولان و روحانیون را می‌طلبد.

احیای امر به معروف و نهی از منکر بسیج همگانی را می‌طلبد

حجت‌الاسلام پرویز گلچین‌پور در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: برای نهادینه کردن و ترویج فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر، شناساندن معروف‌ها و منکرها در بین آحاد جامعه ضروری است که این امر با ارائه آموزش‌های لازم امکان پذیر است.

وی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از فروعات دین دانست و افزود: در آیه 110 سوره مبارکه آل عمران بهترین امت کسانی بودند که «امر به معروف و نهی از منکر و ایمان به خدا داشتند» که این مهم بیانگر این مطلب است که اصلاح کردن جامعه بشری بدون ایمان و دعوت به حق و مبارزه با فساد ممکن نیست.

این مسئول ادامه داد: احیای امر به معروف و نهی از منکر ضامن گسترش ایمان و اجرای تمام قوانین فردی و اجتماعی است.

رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی شهرستان آبیک با اشاره به شرایط وجود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اذعان کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر باید قدرت تشخیص این مسئله را داشته باشد که منکری را که فردی انجام داده و یا معروفی را که ترک کرده حرام است.

گلچین‌پور اضافه کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر باید احتمال دهند که امر و نهی در شخص گناهکار تأثیرگذار است چرا که در غیر این صورت، امر به معروف و نهی از منکر واجب نیست.

وی افزود: اگر امر و نهی سبب ضرر مالی، جانی و از بین بردن آبرو نزدیکان و مؤمنان نشود این مهم واجب است.

وی رفتار کردن با گناهکار به نحوی که متوجه شود به دلیل ارتکاب معصیت با او اینگونه برخورد می‌شود را مانند عبوس کردن چهره دانست و گفت: کسب رضایت الهی، اخلاص در نیت، خود را پاک و منزه ندانستن از شخص گناهکار، مبرا کردن خود از هر‌گونه برتری‌جویی و مانند طبیبی دلسوز و مهربان رفتار کردن از آداب امر به معروف و نهی از منکر بوده که رعایت این آداب برای احیای امر به معروف ونهی از منکر ضروری است.

رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی آبیک تصریح کرد: در تذکر لسانی مردم و مسئولان باید همگام با دستگاه‌های نظارتی به عنوان مأمور وارد عمل شوند تا جایی که بتوانند عرصه را برای جولان دادن افراد خاطی در جامعه تنگ کنند چرا که گناهکاران زمانی که مشاهده می‌کنند در جامعه توجه و واکنشی نسبت به عمل آنان وجود ندارد و منحصر در دستگاه‌های نظارتی است محیط را برای خود گسترده می‌بینند و با گستاخی گناه می‌کنند در این صورت است که جرأت امر و نهی کردن از مردم گرفته می‌شود.

گلچین‌پور ادامه داد: نمایندگان مجلس باید با تصمیم‌گیری‌های مناسب و تصویب قانونی مدون‌تر وجامع‌تر در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند.

وجدان‌ها با شیوه‌های سوالی در امر به معروف و نهی از منکر بیدار می‌شوند

رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی شهرستان آبیک افزود: با شیوه‌های سوالی و پاسخ‌های عقلانی، شرعی و منطقی در امر به معروف و نهی از منکر، می‌توان وجدان‌ها را بیدار کرد البته در صورتی که افراد را به کرامت شخصیتشان آگاه سازیم و در امر به معروف و نهی از منکر صراحت و قاطعیت کلام داشته باشیم.

گلچین‌پور کاهش نزولات آسمانی، سکته و مرگ‌های ناگهانی، ترویج کم فروشی، پیمان‌شکنی، بی‌وفایی، قطع صله‌رحم، افتادن اموال به دست نااهلان، تسلط یافتن دشمنان و اشرار بر مردم و بی‌اثر شدن فریادها را از پیامدهای سوء ترک امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر سبب گشایش برکات آسمانی و زمینی، افزایش کسب‌های حلال، آباد شدن اراضی کشاورزی شده و بسترهای لازم را برای افزایش امنیت و آرامش خاطر در جامعه و جلوگیری از فساد را فراهم می‌کند.

وی خاطر‌نشان کرد: متأسفانه امروز در جامعه به دلیل نهادینه شدن برخی از فرهنگ‌های اشتباه غربی و تقلیدهای کورکورانه ارزش‌ها چهره واقعی خود را از دست داده و جای خود را به ضد ارزش‌ها داده‌اند.

گلچین‌پور اظهار کرد: از ضد ارزش‌هایی که در جامعه به ارزش‌ها تبدیل شده‌اند می‌توان به مصرف مشروبا‌ت در برخی از مجالس عروسی، گران‌فروشی، مصرف مواد مخدر و اعتیاد و کم‌فروشی اشاره کرد که در شأن جامعه اسلامی نیست بنابراین می‌طلبد که مردم و مسئولان نیز با احساس مسئولیت و همسو بودن با دستگاه‌های نظارتی در احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول