اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

وضعیت امر به معروف در ادارات قم رضایت‌بخش است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: با توجه به ارزیابی و مقایسه دستگاه‌های اجرایی استان از نظر وضعیت امر به معروف و نهی از منکر، به سطح قابل قبولی از رضایت‌مندی در محیط‌های اداری رسیده‌ایم.

وضعیت امر به معروف در ادارات قم رضایت‌بخش است

حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه معاونت سیاسی امنیتی استانداری در برنامه‌ریزی شورای مرکز ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر نقش دارد، اظهار کرد: این معاونت همچنین در اجرایی کردن مصوبات ستاد امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی استان به وظیفه خود عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در دین اسلام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نگاه ویژه‌ای شده است تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در میان احکام الهی مسئولیت فردی و اجتماعی ایجاد می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندارقم با اشاره به اینکه در زمینه آموزش آمران به معروف اقدامات خوبی صورت گرفته است اضافه کرد: منابع آموزشی برای آموزش به آمران به معروف شناسایی شده و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

عرب‌انصاری با تاکید بر اینکه افرادی از مراکز علمی، فرهنگی و مذهبی استان از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و جامعة الزهرا در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند اظهار کرد: این افراد به عنوان معاونان بازرسان مراکز اداری و گروه‌های اجرایی در حال فعالیت هستند و وضعیت امر به معروف را در دستگاه‌های اداری بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تبدیل شدن فضای اداری به محیط سالم از نظر امر به معروف اقداماتی صورت گرفته و موانع رفع شده است خاطر نشان کرد: با توجه به ارزیابی و مقایسه دستگاه‌های اجرایی استان از نظر وضعیت امر به معروف و نهی از منکر، به نظر می‌رسد به سطح قابل قبول از رضایتمندی در محیط‌های اداری رسیده‌ایم اما با توجه به اینکه در شهر مقدس قم هستیم، عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با شأن این شهر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر اینکه فرهنگ تذکر لسانی افزایش یافته و این فریضه در حال تبدیل شدن به سنت پذیرفته شده در جامعه است، اظهار کرد: هنگامی که افراد از چارچوب عدول می‌کنند، تذکر لسانی الزامی است.

عرب‌انصاری با اشاره به اینکه تذکر لسانی بسیار در جامعه مؤثر است، تصریح کرد: تذکر لسانی در کاهش جرائم تاثیر مستقیمی دارد و کمتر موردی پیش می‌آید که با مقاومت افراد مواجه شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول