اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد احیای امر به معروف کاشان:

امر به معروف تنها وظیفه دستگاه‌های امنیتی نیست

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان گفت: امروز اغلب مردم جامعه تصور می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دستگاه‌های امنیتی است که این نمی‌تواند تصور درستی باشد.

امر به معروف تنها وظیفه دستگاه‌های امنیتی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی حاج‌حسنی ظهر امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر در حسینیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت سپاه کاشان اظهار داشت: این تصور جامعه که امر به معروف و نهی از منکر برعهده دستگاه‌های امنیتی است موجب شده تا توجهی به این فریضه الهی از سوی مردم نشود.

وی افزود: چنانچه مردم در قبال انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کرده و به آن توجه داشته باشند اثرات بیشتری از این فریضه را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

معاون اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان، با تأکید بر اینکه کم‌توجهی به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر موجب کمرنگ شدن بقیه فریضه‌ها می‌شود بیان داشت: همان گونه که فرایضی چون نماز و روزه در جامعه نهادینه شده باید تلاش کرد تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج پیدا کند.

حاج‌‌حسنی با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم بعد از ایمان به خدا و معاد، از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از ویژگی‌های انسان مؤمن یاد کرده است.

این مسئول از روحانیون و ائمه جماعات مساجد شهرستان خواست تا اهمیت این فریضه الهی در جامعه و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی را در ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر برای مردم بیان کنند.

در حال حاضر، بیش از یک‌هزار و 500 نفر از برادران و خواهران بسیجی در 16 منطقه شهرستان کاشان در فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارند.

همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان کاشان با هدف تجلیل از برادران و خواهران آمر و ناهی شهرستان کاشان، بسیجیان و مسئولان شهرستان کاشان در حسینیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار شد. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول