اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فجر فارس:

اجرای امر به معروف نیازمند عزم همگانی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عزم همگانی است.

اجرای امر به معروف نیازمند عزم همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین غیب‌پرور صبح امروز در جمع مداحان، هیئت امنای مساجد و سخنرانان هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین شاخص‌های نظام اسلامی است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه در بحث امر به معروف و نهی از منکر غفلت بسیاری کرده‌ایم، گفت: اگر چه هجمه دشمنان اسلام بسیار است اما خود ما نیز نباید در این زمینه غفلت کنیم.

وی اضافه کرد: برای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید با یک حرکت جهادی و مستمر در بخش‌های مختلف جامعه اقدام کنیم.

غیب‌پرور تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف مانند حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، بقاع متبرکه و ... باید پایگاه‌هایی برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک آموزه مهم دینی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: استان فارس دیار علما و 14 هزار شهید بزرگوار است و نباید اجازه دهیم به دلیل اقدامات بعضی از افراد در گذشته وجهه این استان تغییر کند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: جای تاسف است که پس از 33 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز عده‌ای به دنبال تفکرات جشن فرهنگ و هنر طاغوت هستند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام لیالی قدر اضافه کرد: تریبون‌ها و منبرها در این ایام باید به موضوعات متمرکز و مشخص به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

غیب‌پرور موضوعات نماز، حجاب، عفاف، غیرت دینی و آسیب‌های ماهواره‌ای را سه موضوع مورد نیاز جامعه برشمرد و تصریح کرد: در ایام لیالی قدر می‌توان به ترتیب این موضوعات را محور بحث قرار داد و مردم مسلمان و روزه‌دار را با زوایای مختلف این بحث‌ها آشنا کرد.

وی با انتقاد از وضعیت حجاب در شیراز تصریح کرد: وضعیت حجاب در شیراز مناسب نیست و بعضی از بانوان با وجود انجام فرایض دینی متوجه نیستند که بدحجابی بزرگ‌ترین آسیب برای زن مسلمان است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس اضافه کرد: مردم ما فطرت پاکی دارند و به طور فطری از امر به معروف استقبال می‌کنند، به عنوان مثال زمانی که یک روحانی صحبت کند مردم حرف او را با جان و دل می‌شنوند.

وی گفت: باید قوانین و مقررات برای مردم بازگو شود چراکه بسیاری از افراد نمی‌دانند گذاشتن ماهواره درخانه راه دادن شیطان به منزل است.

این مسئول در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر اقدام عملی و تعامل تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد تا با افزایش تذکرات لسانی شاهد ملکه شدن امر به معروف و نهی از منکر در اذهان تمام شهروندان باشیم.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول