اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه چند اداره نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا با انتقاد از سطحی‌نگری در زمینه فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه دستگاه‌ها باید احیای این سنت حسنه را جدی بگیرند.

پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه چند اداره نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه را از واجبات الهی دانست و بیان کرد: گسترش این فریضه الهی موجب تحکیم جامعه اسلامی و حفظ ارزش‌های دینی و الهی است.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر دنا افزود: اولین شیوه آماده‌سازی است که طرف مقابل حرف حق را بپذیرد و هر کس هر هنری دارد باید از آن استفاده کند تا بتواند دیگران را به صحنه بیاورد.

وی با بیان اینکه خداوند همواره از سر تقصیرات می‌گذرد، گفت: محبت از شیوه‌های امر به معروف است که باید با ایجاد محبت و انس دیگران را به سوی معروف جذب کنیم.

قاسم‌زاده عنوان کرد: تصمیم‌گیری‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید در اولویت کارها باشد چراکه خداوند متعال در قرآن دستور مستقیم برای این امر صادر کرده و از مؤمنین خواسته که این امر را جدی بگیرند.

امام جمعه دنا خواستار معرفی الگو‌های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و عنوان کرد: در این زمینه باید الگوهای دینی را معرفی کنیم و بدانیم پیامبر گرامی اسلام اگر کسی سه روز به نماز نمی‌آمد سراغ او را می‌گرفت.

مسئول ستاد احیای امر به معروف شهرستان دنا اظهار کرد: امروز نباید فقط به امر به معروف و نهی از منکر در چند اداره و یا ارگان بسنده کنیم بلکه همه باید به این فریضه الهی حساسیت نشان داده و خود را در مقابل آن مسئول بدانند.

وی شیوه امر به معروف را شیوه حسینی دانست و عنوان کرد: امام حسین (ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر خود و خانواده‌اش به شهادت رسیدند که بالاترین درجه ایثار در این راه است.

قاسم‌زاده تصریح کرد: جایگاه این فریضه برای مردم به خوبی روشن نیست و باید تبیین شود که از همه واجبات الهی برتر است و در این فریضه الهی اولین موضوع تذکر لسانی است که وظیفه عموم مردم بوده که باید به آن عمل کنند.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در ادارات گفت: ترویج فرهنگ نماز در ادارات و ارگان‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل در فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و باید به صورت جدی مورد توجه مدیران قرار گیرد.

امام جمعه دنا گفت: کم‌کاری‌ها در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر و تلاش‌های روزافزون دشمنان برای ترویج فساد در بین اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان ضرورت پرداختن به این فریضه را دو چندان می‌کند.

مسئول ستاد احیای امر به معروف دنا توجه ویژه به تربیت دانش‌آموزان در آموزش و پرورش را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: در تمام جلسات درس باید حداقل پنج دقیقه به مسائل اخلاقی اختصاص داده شود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول