اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

حساسیت لازم در مورد امر به معروف در جامعه وجود ندارد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: حساسیت لازم در مورد احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود ندارد.

حساسیت لازم در مورد امر به معروف در جامعه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یعقوب‌علی نظری صبح امروز در نشست مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان خراسان جنوبی با امام‌جمعه بیرجند با بیان اینکه جهاد بدون استقامت ثمربخش نیست، اظهار کرد: جهاد و مقاومت در نتیجه ایمان، معرفت و بصیرت به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه باید معروفات را در جامعه اسلامی توسعه داد، گفت: امام‌خمینی حفظ نظام را از اوجب واجبات دانستند و این معروف باید در جامعه اسلامی نهادینه شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئولان امر باید توجه ویژه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه داشته باشند، افزود: باید با توجه به گسترش معروف‌ها در جامعه درصدد کاهش و از بین بردن منکرات در جامعه باشیم.

نظری پیشگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی را مهم‌ترین موضوع دانست و گفت: در این زمینه شرایط امر به معروف و نهی از منکر باید با توجه به شرایط محیط تبیین شود.

وی با بیان اینکه در مورد فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دو کار نظری و اجرایی باید انجام شود، تصریح کرد: در بخش نظری با توجه به آیات و روایات زیادی که پیرامون این دو واجب الهی وارد شده، مسئله مخاطب‌شناسی بسیار مهم است.

نظری با اشاره به اینکه در دستگاه‌های رسمی و غیر رسمی امر به معروف و نهی از منکر زیاد صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به این موضوع هنوز حساسیت لازم در مورد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود ندارد.

وی به برنامه‌ریزی‌های دشمن در راستای از بین بردن اسلام و مسلمانان اشاره کرد و گفت: دشمن برای توسعه منکرات در جامعه اسلامی جبهه جداگانه باز کرده است.

نظری با اشاره به وجود دو مقاومت اعم از فرهنگی و تاکتیکی اظهار کرد: مقاومت مبنایی و فرهنگی برای تمامی امور لازم است زیرا نمی‌توان بدون آمادگی و استقامت در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و نظامی ایستادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو بال هستند که باید با هم اجرایی شوند، افزود: در جامعه نگاه مسئولان این است که باید نخست معروفات را عملی کرده و بعد جلوی منکرات را در جامعه گرفت.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی ظرفیت پذیرش برخی از واقعیت‌ها را داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های اجرایی و همچنین مردم ظرفیت پذیرش خود را بالا برده و در برخی از واقعیت‌ها سریع عکس‌العمل نشان ندهند.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید مطالبه‌گر باشد، افزود: باید ستاد هر جایی ببیند که دستگاه اجرایی و یا مدیر دستگاه اجرایی درگیر منکرات است و یا توجه‌ای به معروفات ندارد، تذکر دهد و از آن مدیر و دستگاه جواب بخواهد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان باید چهار محور حمایت، هدایت، هماهنگی و مطالبه‌گری را در دستور کار خود قرار دهد و در این راستا برنامه‌ریزی کند.

نظری با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نقش بسزایی در پیشبرد امور جامعه دارند، گفت: این تشکل‌های مهم و اعتقادی باید با هدفی مشخص در مسیر انقلاب اسلامی سازماندهی شوند.

وی ادامه داد: امام راحل توجه به آحاد جامعه به ویژه محرومان را مستلزم توسعه انقلاب می‌دانست چرا که دشمن را به درستی شناخته و اهمیت حضور مردم در عرصه‌ها و صحنه‌های انقلاب را درک کرده بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از جاهایی که مشکل داریم محیط عمومی بازار است، افزود: کمیته اصناف و بازار در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است و باید بازاری‌ها مشکلات را مورد بررسی قرار دهند و به ستاد گزارش کنند.

نظری تصریح کرد: دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، محلات و هیئت‌های مذهبی از دیگر جاهایی هستند که باید مشکلات آنها مورد بررسی قرار گیرد و برای رفع آن اقدامات خوبی انجام شود.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول