اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیاء امر به معروف سیستان‌وبلوچستان:

آموزش افراد در اولویت کاری شوراهای امر به معروف قرار گیرد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان گفت: آموزش دادن افراد باید در اولویت کاری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرد.

آموزش افراد در اولویت کاری شوراهای امر به معروف قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان، حبیب لک‌زایی در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های مقاومت بسیج حوزه‌های ثارالله و کوثر زاهدان اظهار داشت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به قدری است که قرآن کریم از امتی که به این موضوع اساسی اهمیت می‌دهد به عنوان برترین امتها و امت ممتاز نام برده و چنین امتی را رستگار و سعادتمند بر می‌شمارد.

وی افزود: مسلمان واقعی کسی است که به اصول دین اسلام معتقد باشد و بر طبق ایمان خود عمل کند.

لکزایی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم الهی و از مهمترین ارکان جامعه اسلامی به شمار رفته و برای حفظ مرزهای اخلاقی جامعه تشریح شده است.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: گسترش نظارت همگانی برای اصلاح هر جامعه‌ای امری ضروریست و وظیفه ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیز فراگیرکردن تذکر لسانی است.

وی تاکید کرد: در سطح استان ظرفیت‌های خوبی برای نهادینه سازی فریضتین وجود دارد و باید با هماهنگی و همکاری با ادارات، از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر، کاری همگانی و وظیفه تمامی افراد حاضر در یک جامعه است.

حجت الاسلام منصور هاشمی افزود: امنیت و آرامش اجتماعی جامعه وابسته به نهادینه‌سازی فریضتین امر به معروف ونهی از منکر است.

وی ادامه داد: لازمه تحقق نهادینه‌سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه، اجرا و نهادینه‌سازی تذکر لسانی است.

هاشمی تاکید کرد: گسترش و فرهنگ‌سازی تذکر لسانی در سطح جامعه لازم است چرا که امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای جامع و عمومی است که همه بخش‌های فرهنگی و غیرفرهنگی را در برگرفته و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه بدون توجه به امر به معروف و نهی از منکر از رحمت خدا دور می شود و جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر احیاء نشود، از رحمت خداوند به دور می‌شود چرا که احیای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فریضه مهم اسلامی است.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول