اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

خبرگزاری فارس برخاسته از جوشش انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرگزاری فارس برخاسته از جوشش انقلاب اسلامی است، گفت: این رسانه در آزمون‌های حساس خبری در راستای حفظ وحدت ملی، مصالح ملی و امنیت ملی سربلند بوده است.

خبرگزاری فارس برخاسته از جوشش انقلاب اسلامی است

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با تبریک روز خبرنگار، رسانه را محرک پیشرفت جامعه دانست و اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان عناصر اصلی یک رسانه موفق، باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند تا بتوان از این منظر شاهد انتقال مشکلات و طی طریق به سوی توسعه و تعالی کشور بود.

وی در ادامه سخنانش به ویژگی‌های یک خبرنگار موفق پرداخت و ادامه داد: یک خبرنگار متعهد و شجاع مانند رزمنده‌ای است که در خط مقدم رسانه‌های دشمن حضور یافته و با ارسال خبر درست و به موقع به مقابله با ترفندهای دشمن برمی‌خیزد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره‌گیری از جنگ خبری توسط رسانه‌های دنیای سلطه در قالب جنگ نرم گفت: استکبار جهانی به نحو بی‌رحمانه‌ای با استفاده از تبلیغات دروغ رسانه‌ای جنگ تمام‌عیاری علیه نظام اسلامی ایران به راه انداخته و تمام توان خود را در این راستا به کار گرفته است.

 

* اصحاب متعهد رسانه، رزمندگان خط مقدم مقابله با دشمن

وی افزود: با این وصف، اصحاب متعهد رسانه باید با حضور در خط مقدم این جنگ نابرابر، رسالت انقلابی خود را در مقابله با تهاجم ناجوانمردانه دشمن به اثبات برسانند.

به گفته کارخانه‌ای هوشمندی سیاسی، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی چهار رکن اصلی مبارزه با حملات خبری دشمنان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ابراز داشت: البته رسانه‌های معتقد به نظام با وجود برخورداری از امکانات اندک، به خوبی به ارکان اساسی مبارزه با حملات خبری دشمن تجهیز شده و در راستای مقابله با دسیسه‌های آنها برآمده‌اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش به بایدها و معیارهای خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها پرداخت و گفت: هدف خبرگزاری نباید صرفاً ارائه خبر باشد بلکه در پس هر خبری انگیزه‌ای وجود دارد که باید در اعلام اخبار مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ارائه اخبار باید امنیت ملی، مصالح ملی و وحدت ملی مد نظر ویژه باشد، ادامه داد: به منظور هدایت فضای سیاسی جامعه در راستای ایجاد روابط سیاسی بین‌المللی نیز باید ارتقای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از دیگر رویکردهای خبری یک رسانه باشد.

 

* رسانه‌ها با برنامه هدفمند حرکت کنند

کارخانه‌ای تأکید کرد: به طور قطع در راستای دستیابی به این هدف مطلوب، باید برنامه‌ای هدفمند و منسجم در دستور کار رسانه‌های داخل باشد تا از این منظر تحقق اهداف پیش رو را شاهد و ناظر باشیم.

وی تخصصی کردن اطلاعات و اخبار به منظور توسعه همه‌جانبه کشور را از دیگر ضروریات خواند و افزود: کشف نقاط قوت و ضعف در عرصه‌های مختلف توسعه کشور و انتقال درست آن به مسئولان ذی‌ربط از دیگر موضوعاتی است که باید لحاظ شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت گفت: اخذ اطلاعات و اخبار ویژه و مؤثر جهانی در عرصه‌های مختلف که به توسعه و پیشرفت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور می‌انجامد نیز از دیگر مقولاتی است که باید مد نظر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها باشد.

 

* امیدآفرینی و ایجاد فضای معنوی در جامعه، رسالت خبرنگاران متعهد است

کارخانه‌ای بر توجه دادن مدیران کشور به موارد مهم جامعه و یا موضوعاتی که مورد غفلت واقع شده را نیز از دیگر رسالت‌های یک رسانه موفق قلمداد کرد و خواستار توجه به این امر از سوی رسانه‌ها شد.

به گفته وی فضاسازی لازم در راستای رفع موانع توسعه کشور و تلاش برای ایجاد روح نشاط و امیدآفرینی در جامعه نیز از موضوعاتی است که باید مد نظر رسانه‌ها قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه تلاش در راستای معنوی‌سازی فضای جامعه عامل تعالی و پیشرفت روزافزون کشور خواهد بود، خواستار توجه و تمرکز رسانه‌ها بر این مهم شد.

 

* خبرگزاری فارس همواره حامی ولایت بوده است

وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از عملکرد خبرگزاری فارس، این رسانه را برخاسته از جوشش انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: خبرگزاری فارس در طی فعالیت خود، رسالت خبر و قلم را در حوزه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی به خوبی تبیین و تفسیر کرده است.

وی ادامه داد: خبرگزاری فارس در آزمون‌های حساس خبری در راستای حفظ وحدت ملی، مصالح ملی و امنیت ملی موفق و سربلند بیرون آمده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از مواضع شفاف و روشن این خبرگزاری در دفاع از اسلام، نظام و ولایت سخن راند و افزود: این مهم همواره موجبات بغض خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی را نسبت به این رسانه ارزشی فراهم آورده است که این امر نشان از عملکرد مطلوب خبرگزاری فارس دارد.

وی با اشاره به معادلات پیچیده امروز خبری در جهان و تولید هزاران خبر در هر ثانیه گفت: در این شرایط حفظ جایگاه خبری، ارزش‌های انقلابی و رعایت مصالح نظام در مخابره خبر اهمیت بسزایی دارد که خبرگزاری فارس در این آزمون بزرگ، سربلند بیرون آمده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول