اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاج رسولی‌ها:

ساختمانی‌ در شهرداری برای حمایت از خبرنگاران احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از احداث ساختمان ویژه‌ای توسط شهرداری اصفهان برای حمایت از خبرنگارانی که زیر پوشش حمایت‌های دولتی قرار ندارند، خبر داد.

ساختمانی‌ در شهرداری برای حمایت از خبرنگاران احداث می‌شود

عباس حاج‌رسولی‌ها امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که چه دیدگاهی نسبت به خبرنگاران اصفهانی دارید، اظهار کرد: معتقد هستم که اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف یک امر مهم و ضروری در نظام مردم‌سالاری دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به این موضوع نقش خبرنگاران در راستای دست‌یابی به رویکرد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران قابل توجه است، اضافه کرد: خبرنگاران می‌توانند در راستای اطلاع‌رسانی برای اجرای پروژه‌های شهری و اطلاعات شهری به خوبی ایفای نقش کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تمام شهروندان باید در جریان اقداماتی که در شهر انجام می‌شود، قرار بگیرند، تصریح کرد: مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی نیز باید به سرعت برای مردم اطلاع‌رسانی شود و مردم باید از امکاناتی که در زمینه‌های مختلف برای آنها در نظر گرفته می‌شود به سرعت مطلع و باخبر شوند.

وی با اشاره به اینکه هم‌چنین خبرنگاران در شرایط سیاسی حاکم بر جامعه نقش بارزی دارند، ادامه داد: این قشر از جامعه باید مردم را از اوضاع و احوال سیاسی حاکم بر جامعه آگاه کنند و اطلاع‌رسانی در زمینه امور سیاسی سبب بیدار‌سازی جامعه می‌شود.

حاج‌رسولی‌ها در پاسخ به این سؤال که چه نمره‌ای به خبرنگاران اصفهانی می‌دهید، تاکید کرد: نمره 17 به خبرنگاران اصفهان می‌دهم و نمره 20 از سرشان زیاد است و این خبرنگاران هستند که با اطلاع‌رسانی مناسب می‌توانند مردم را در زمینه‌های مختلف با مسئولان همراه کنند و میان خبرنگاران و رسانه‌ها یک ارتباط دو‌سویه است.

وی خبرنگاران را یکی از محور‌های اساسی اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف دانست و افزود: مشکلات موجود در جامعه باید برای مردم بازگو شود و خبرنگاران باید به صحت و درستی اخباری که ارائه می‌کنند واقف باشند و نسبت به ارائه اخبار مثبت و موثر به جامعه توجه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اخبار خبرنگاران باید به صورتی باشد که خروجی این اخبار برای نظام جمهوری اسلامی ایران مفید و موثر باشد، اظهار کرد: اخبار ارائه شده در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها باید سبب ایجاد هم‌دلی و همکاری در میان مردم شود.

وی به توصیف خود از خبرنگار در قالب یک جمله اشاره کرد و گفت: خبرنگار رابط میان کل جامعه و مسئولان است و خبرنگاران باید با ابزار اطلاع‌رسانی سبب تقویت و استحکام ارتباط میان مسئولان و مردم شوند.

حاج‌رسولی‌ها در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه حمایت‌هایی را از خبرنگاران اصفهانی انجام دادید، اضافه کرد: احداث و راه‌اندازی ساختمانی را برای حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه که زیر پوشش حمایت‌های دولتی قرار ندارند مصوب شده و کلنگ این ساختمان نیز دو سال پیش توسط شهرداری اصفهان در منطقه 10 اصفهان زده شده است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران صدا و سیما و برخی دیگر از خبرنگاران زیر پوشش نهاد خاصی حمایت می‌شوند، تصریح کرد: اما برخی از خبرنگاران روزنامه‌ها، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها به صورت غیر دولتی فعالیت می‌کنند و حمایت از این افراد به صورت ویژه ضروری است و در حال حاضر فضا و مکانی برای حمایت از این خبرنگاران در ساختمان مصوب شده که در منطقه 10 اصفهان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به زمان راه‌اندازی این ساختمان اشاره کرد و ادامه داد: مشکلی برای بهره‌برداری از ساختمانی که شهرداری برای خبرنگاران اختصاص داده است وجود ندارد و پیش‌بینی‌ می‌شود که این ساختمان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران اصفهان ارتباط تنگاتنگی با اعضای شورای شهر دارند و جلسات علنی شورای شهر را به صورت ویژه پوشش می‌دهند، ادامه داد: مصوبات شورای شهر باید به سرعت در میان مردم منعکس شود و این موضوع جز با استفاده از قدرت خبرنگاران محقق نمی‌شود.

حاج‌رسولی‌ها تاکید کرد: خبرنگاران می‌توانند با اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه مباحث اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و مشکلات موجود در سطح شهر نقش بارزی ایفا کنند و قلم خبرنگار می‌تواند در بسیاری از موارد گره از مشکلات موجود در شهر را بردارد.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول