اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

زنان نقش مهمی در پیروزی و پیشبرد اهداف انقلاب داشته‌اند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: زنان ایران اسلامی نقش مهمی در پیروزی و پیشبرد اهداف نظاام و انقلاب داشته‌اند.

زنان نقش مهمی در پیروزی و پیشبرد اهداف انقلاب داشته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام مجتبی نظری در همایش بسیج جامعه زنان استان زنجان و بزرگداشت شهیده "ناهید فاتحی کرجو" اظهار کرد: با مطالعه تاریخ گذشته ایران نقش زنان در عرصه‌های مختلف به خوبی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان در جامعه اسلامی نقش ارزنده‌ای دارند، افزود: این نقش در اعصار مختلف به ویژه پس از نهضت پیامبر گرامی اسلام به خوبی دیده می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه موضوع زن در تاریخ تمدن اسلامی همواره برجسته است، یادآور شد: هویت زنان جامعه در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه زنان جامعه اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نقش خود را به صورت برجسته ایفا کرده‌اند، افزود: در دوران دفاع مقدس نیز این نقش بسیار برجسته است.

حجت‌‌الاسلام نظری با اشاره به اینکه باید نقش زنان در ترسیم آینده کشور به نسل‌های آینده منتقل شود، افزود: این نقش الگویی مطلوبی برای زنان آینده کشور است.

وی بر لزوم تشکیل دایره المعارف زنان انقلابی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید چنین دایره المعارفی در اختیار نسل‌‌‌‌‌های آینده جامعه قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش زنان در نهضت تنباکو یادآور شد: باید در حال حاضر نیز این نقش به صورت برجسته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نقش زنان ایرانی در دوران‌‌‌‌های مختلف به ویژه تاریخ مشروطیت، نهضت تنباکو، نهضت نفت و قیام زینب پاشا 

پررنگ است، افزود: باید این نقش همچنان در جامعه ساری و جاری باشد.

حجت‌‌‌‌الاسلام نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح صالحین، این طرح را از طرح‌‌‌‌‌‌‌های ماندگار در کشور عنوان کرد و افزود: باید برای اجرای این طرح جدیت بیشتری به کار گرفته شود.

وی تربیت نیروهای تاثیر گذار انقلابی را از اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: این شجره طیبه حرکت مطلوبی است که ضروری است با جدیت بیشتری ادامه یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه طرح صالحین را برای ادامه فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انقلاب مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از این حرکت بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند می‌‌‌‌‌‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌‌‌‌‌‌‌های مختلف فقط هدف این طرح نیست، یادآور شد: شجره طیبه صالحین به جای حافظه محوری، قلب محور است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول