اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری بویین زهرا:

تربیت اسلامی اساس فعالیت آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهرستان بویین زهرا گفت: آشنا کردن دانش‌آموزان با تربیت اسلامی اساس فعالیت نظام آموزش و پرورش در کشور است.

تربیت اسلامی اساس فعالیت آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، احد احمدی صبح امروز در جلسه شورای اداری آموزش و پروش شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت همواره مکمل یکدیگر هستند، اظهار کرد: دانش‌آموزان از بدو ورود به مدرسه با مفاهیم ارزشمندی مانند فرهنگ اسلامی، تربیت و پرورش همراه با رشد و تعالی آشنا می‌شوند.

احمدی افزود: باید سعی شود تا با به‌کارگیری مربیان و فرهنگیان کارآمد و آموزش‌دیده در مدارس، زمینه تربیت و پرورش‌ دینی نوجوانان و جوانان را مهیا کرد و سبب اقتدار فرهنگی کشور در برابر دشمنان شد.

وی با بیان اینکه هدایت فرهنگی در بین دانش‌آموزان امروز بسیار مهم و در اولویت برنامه‌های مسئولان آموزش و پرورش قرار دارد، عنوان کرد: اگر مدیریت و جامع‌نگری ویژه‌ای در این‌باره وجود داشته باشد، قطعا می‌توان برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و هنری مناسبی را برای دانش‌آموزان به مرحله اجرا درآورد و سبب نشاط و سعادت دین‌محور و تمام عیار آنان شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش بدون تربیت معنایی از خود نداشته و صرفا علم آموزی دنیوی است، اظهار کرد: باید به‌دنبال آن بود که با ارائه مفاهیم و ارزش‌های والای اسلامی به دانش‌آموزان و نوجوانان آنان را برای مسئولیت‌پذیری در آینده و همچنین آشنا شدن آنان با کلید‌ واژه‌های معنویت و ایثار فراهم کرد.

احمدی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) همواره به عنوان بزرگ‌ترین معلمان برای انسان‌ها و به‌ویژه شیعیان هستند، عنوان کرد: نگاه به مقوله آموزگاری به عنوان یک شغل مادی هیچ‌گاه نمی‌تواند مفهوم حقیقی آن را بیان کند، بلکه باید به حرفه معلمی به عنوان یک حربه برای مقابله با شبیخون‌های ضدفرهنگی و استکباری دشمنان نگریست.

وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا در راستای توجه به عرصه‌های دینی دانش‌آموزان بیان کرد: باید با تولید آثار و محتواهای فرهنگی و توزیع آنان در بین دانش‌آموزان سبب تحکیم پیوند آنان با ارزش‌های انقلاب اسلامی شده و نیز آرمان‌ها و معیار‌های جاودانه انقلاب اسلامی را با بیانی شیوا و راهی مؤثر به آنان انتقال داد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول