اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد:

تربیت مهدوی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد با تاکید بر اهمیت مهدویت در جامعه اسلامی گفت: تربیت مهدوی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گرفته است.

تربیت مهدوی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حمید رستگار در نشست تبیین طرح تربیت مهدوی با حضور اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدامی بی‌نظیر است و در ساختار خود توجه به آموزه‌های دینی را در اولویت قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: این سند اکنون به عنوان فصل الخطاب برنامه‌های آموزشی کشور مطرح است و بر این اساس تمام فرآیندهای آموزشی ما باید بر اساس مباحث تدوین شده در سند باشد.

رستگاری با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به بحث آموزه‌های بنیادین مهدویت و انتظار نیز اشاره و تاکید شده است، عنوان کرد: تصویب و اجرای طرح تربیت مهدوی در راستای عملیاتی کردن این آموزه انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به تجربه‌های قبلی آموزش و پرورش در حوزه مهدویت و تلاش برخی از استان‌های دیگر، کلیات طرح تربیت مهدوی سال گذشته و در یکصد و هشتادمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد به تصویب رسید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد هدف کلی این طرح را تعمیق و توسعه فرهنگ منور مهدویت به عنوان تفکر بنیادین جمهوری اسلامی ایران در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان اعلام کرد.

وی اهداف جزیی این طرح را افزایش میزان شناخت دانش‌آموزان نسبت به وجود امام عصر (عج)، تقویت باورهای فراگیران و جهت‌دهی صحیح به شور و اشتیاق آنان به مسئله مهدویت، پاسخگویی به شبهات مهدویت، پیرایش معارف مهدویت از خرافات و تحریف، زمینه سازی ظهور و تکوین فرهنگ مهدویت بیان کرد.

رستگاری همچنین تربیت جامعه و نسل منتظر و منتظر پروری، استفاده از سرچشمه زلال معارف و سیره اهل بیت (ع)، ایجاد و گسترش محبت به امام زمان (عج) و زمینه سازی اطاعت از اهل بیت و در نهایت آشنایی با چیستی غیبت و دلایل غیبت امام زمان (عج) را از سایر اهداف این طرح برشمرد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: با آشنا شدن دانش‌آموزان و جوانان با فرهنگ مهدویت، این قشر در برابر دام‌های گسترده شده بیمه خواهند شد و شاهد گمراهی آنان نخواهیم بود.

سید کاظم دشتی با اشاره به فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی استان یزد در حوزه مهدویت اظهار داشت: این سازمان از سه سال پیش با عنوان انجمن معرفت دینی مهدویت به صورت خاص و با همکاری برخی از ادارات و نهادهای استان یزد فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه مهدویت در سطح استان یزد انجام داده است.

وی افزود: در طول سال گذشته بیش از 200 نفر از دانش‌آموزان دختر استان در کلاس‌های مهدویت که هم‌اکنون نیز در کانون‌های فرهنگی تربیتی ام‌ابیها و فاطمه الزهرا (س) برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند.

دشتی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد و در راستای تحقق این سخن رهبری که امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، در محل امامزادگان استان نیز اقدام به تشکیل کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مهدویت کرده‌ایم که در حال برنامه‌ریزی برای گسترش این کلاس‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول