اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

80 درصد خودسازی افراد در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: 80 درصد خودسازی در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و تنها 20 درصد در دانشگاه صورت می پذیرد.

80 درصد خودسازی افراد در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی در محل استانداری در جمع خبرنگاران افزود: طرح تحول آموزش و پرورش مهم‌ترین سند تحول آموزش و پرورش به حساب می‌آید و همه باید برای به ثمر رسیدن آن تلاش کنند.

وی این طرح را یکی از بزرگترین و مهم‌ترین طرح‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: هر‌چه باید در آینده در این حوزه داشته باشیم بسته به اقدام مناسب امروز در این حوزه است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین تعداد دختران و پسران جامعه هم‌اکنون در آموزش و پرورش مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: 80 درصد خودسازی در آموزش و پرورش شکل گرفته و تنها 20 درصد در دانشگاه صورت می‌پذیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر این که مسئله حجاب و عفاف تنها مربوط به زنان و دختران نیست، متذکر شد: مردان و پسران جامعه نیز باید در این زمینه به حجب و حیا روی آورند.

وی ابراز امیدواری کرد: هیچ مدرسه‌ای بدون نمازخانه در استان وجود نداشته باشد و همچنین دستگاه‌های مختلف تمام تلاش خود را برای هوشمندسازی مدارس داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نمازخانه‌های مدارس استان هرچه بهتر باشد میزان استقبال دانش‌آموزان در این فریضه بهتر خواهد بود، علاوه بر این باید برای استفاده مردم از نمازخانه‌های مدارس، درب‌هایی برای عموم تعبیه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره رشد تحصیلی بی‌سابقه تحصیلی در مقطع متوسطه در سال جاری گفت: این رشد چیزی بالغ بر پنج درصد بوده است.

فخریان با بیان اینکه برنامه سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از پرحجم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است، افزود: با توجه به نگاه ویژه استاندار به بحث آموزش و پرورش در دور چهارم سفرهای هیئت دولت به استان مصوبات بسیار خوبی را در این قسمت داشتیم. 

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول