اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین‌بار

آموزش‌ و پرورش عشایر سیستان‌وبلوچستان برتر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: آموزش و پرورش عشایر سیستان‌وبلوچستان برای دومین سال متوالی در بین دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر، مقام برتر کشور را کسب کرد.

آموزش‌ و پرورش عشایر سیستان‌وبلوچستان برتر شد

غلامرضا محمدقاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش عشایر استان برای دومین سال متوالی، در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تفاهمنامه همکاری آموزشی و پرورشی بین دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر، مقام برتر کشور را کسب کرد.

وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان‌وبلوچستان و اداره آموزش و پرورش عشایر استان که شامل 26 طرح و 35 بند با رویکردهای بهبود فرآیند سنجش بدو ورود و توجه به دانش‌آموزان دو زبانه، پوشش تحصیلی حداکثری، توسعه و تقویت آموزش چند رسانه‌ای و فناورانه، توسعه و تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی، بهبود فرآیند آموزشی و پرورشی و سلامت دانش‌آموزان در سال تحصیلی 91-90 حائز کسب مقام برتر (نخست) کشوری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: در اردوی دانش‌آموزی عشایر کشور در نیشابور، عشایر استان بین 21 استان عشایری کشور، در بخش اردوی دانش‌آموزی دختران، مقام نخست و اردوی دانش‌آموزی پسران، مقام دوم را کسب کرد.

محمدقاسمی ادامه داد: بی‌شک این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌های بی‌شائبه همه همکاران آموزشی و اداری حوزه عشایر و نیز دانش‌آموزان ساعی و مستعد است.

* سیستان‌وبلوچستان آمادگی اجرای سیاست‌های راهبردی سال تحصیلی جدید را دارد

وی همچنین گفت: استان سیستان‌وبلوچستان با بسیج تمامی امکانات اعم از انسانی و تجهیزاتی، زمینه اجرایی‌کردن طرح‌های مندرج در سند تحول بنیادین از جمله طرح 6.3.3 را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان افزود: در بخش سخت‌افزاری با موافقت‌نامه‌هایی که با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان انجام شده، تمامی کلاس‌های پایه ششم برای اجرای طرح پیش‌بینی شده است.

محمدقاسمی با اشاره به اینکه بخشی از کلاس‌ها از محل اجرای طرح هجرت در استان تامین می‌شود، بیان کرد: با توجه به سیاست وزارت متبوع به منظور آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید و آسودگی خاطر خانواده‌ها، اول مرداد امسال به عنوان اول مهرماه نامگذاری شده تا برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: صدور ابلاغ برای معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی که محتوای درسی جدیدی را دارند، انجام شده که تا پایان شهریور، آموزش‌های لازم را در این زمینه فرامی‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان از توزیع کتب درسی دوره‌های تحصیلی در استان خبر داد و افزود: برنامه و سیاست‌هایی که برای مدارس دولتی در نظر گرفته شده شامل مدارس غیردولتی نیز می‌شود و این مدارس هم باید همگام با سیاست‌های وزارت متبوع حرکت کنند.

محمدقاسمی گفت: هیچ گونه محدودیتی برای صدور مجوز مراکز پیش‌دبستانی وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط نسبت به دایر کردن این مراکز اقدام کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول