اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه فناوری وزارت آموزش و پرورش:

معلمان نقش اساسی در تحول آموزش و پرورش دارند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه فناوری حوزه متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تحول در آموزش و پرورش بدون تحول در نقش معلم‌ها معنا ندارد.

معلمان نقش اساسی در تحول آموزش و پرورش دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد آصفی در آیین اختتامیه جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس تاریخ ایران و جهان اظهار داشت: افرادی که تا این مرحله از جشنواره شرکت دارند برگزیدگان استان‌های خود در روش تدریس درس تاریخ و بهترین‌های آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: باید از حساسیت‌هایی که در بعضی مواقع موجب می‌شوند در روند برگزاری جشنواره دچار انحراف شویم، خودداری کنیم و متمرکز روی بحث تدریس شویم.

آصفی ابراز داشت: سند ملی آموزش و پرورش که اخیرا تهیه شده موضوع تحول بنیادی در آموزش و پرورش را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: تحول در آموزش و پرورش بدون تحول در نقش معلمان معنا ندارد.

آصفی عنوان کرد: در این برهه زمانی به معلم‌ها احتیاج داریم که دیگر صرفا وفادار به کتاب درسی نباشند، معلمان امروزه خود باید یک مجری و یک برنامه ریز درسی باشند.

وی گفت: ویژگی یک برنامه درسی این است که کتاب را با هر محتوا و شرایطی بتواند تدریس کند و به آن درجات حداکثری از اهداف برساند.

معاون توسعه فناوری حوزه متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: بدون توجه به نقش سند تحول، آموزش و پرورش با سایر سندها هیچ فرقی ندارد و در آنجا است که نقش معلم خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: در سند جدیدی که آموزش و پرورش آن را دنبال می‌کند، معلم باید یک جایگاه فهیم داشته باشد.

آصفی عنوان کرد: جایگاهی که در حال حاضر یک معلم یا دبیر دارد نباید ما را اغنا کند و ما به دنبال جایگاه‌های بالاتر هستیم.

وی افزود: امروزه موضوع روش‌های تدریس بعد از‌ پرداختن حدود 10 سال به صورت مستمر و ظرفیت‌سازی دبیران و معلمان قابل توجهی در استان‌های کشور قابل پیگیری است.

آصفی بیان کرد: معلم‌های امروز در مورد کتاب‌های درسی دست به نقد و بررسی می‌زنند و این طرفیت‌ها در میان تعداد زیادی از معلم‌ها قابل توجه است.

آصفی ابراز داشت: یکی از زمینه‌هایی که امروزه نیازمند آن هستیم این است که دبیران در کنار تدریس به موضوع پرداختن به نظریه‌های یاددهی و یادگیری توجه داشته باشند. 

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول