اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

جذب در آموزش و پرورش باید بر اساس شایستگی معلمی باشد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تامین نیروهای انسانی و جذب در آموزش و پرورش باید براساس نیاز باشد و فرد باید شایستگی معلمی را پیدا کند سپس به این دستگاه مقدس وارد شود.

جذب در آموزش و پرورش باید بر اساس شایستگی معلمی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، قاسم احمدی لاشکی عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جمع مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران با بیان اهمیت و جایگاه و معلم در نظام تعلیم و تربیت، داشتن تخصص و تعهد مهارت معلمان را خصیصه معلمان برای ورود به کلاس برشمرد.

وی گفت: در این میان مهارت معلمی مهم‌ترین اصل به شمار می‌آید که دانشگاه فرهنگیان می‌تواند عامل تربیت معلمان بر این اساس باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: تامین نیروهای انسانی و جذب در آموزش و پرورش باید براساس نیاز باشد و فرد باید شایستگی معلمی را پیدا کند سپس به این دستگاه مقدس وارد شود.

احمدی لاشکی تاکید کرد: شرایط کنونی نظام نتیجه مقاومت پایداری برای حفظ ارزش‌ها، اعتقادات و علم است و به شکل طبیعی ایستادگی در مقابل استکبار دشوارهایی دارد که به جان می‌پذیریم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فشارهای اقتصادی و سیاسی اخیر جهان غرب برای تضعیف کردن قدرت مرکزی پدیده بیداری اسلامی یعنی ایران اسلامی است، حال آنکه امروز به پشتوانه بصیرت امت وفادار این کشور روزبه‌روز بر قدرت و توانایی‌اش افزوده می‌شود و مردم ما مقاوم‌تر می‌شوند.

احمدی نامگذاری سال‌ها توسط رهبر حکیم انقلاب را دارای اهمیت توصیف کرد و گفت: ترتیبات نامگذاری پنج سال گذشته و امسال به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایۀ ایرانی دارای منطق محکم برای حفظ نظام اسلام است.

وی از همه مدیران خواست با تمام توان برای تحقق این فرمان ولایت تلاش کنند.

*تاسیس دانشگاه فرهنگیان و تک‌نوبته کردن مدارس شایسته تقدیر است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در گردهمایی روسای آموزش و پرورش مازندران گفت: تحول بنیادین سیاست و سرمایه نظام و مطالعه رهبری است و برای تحقق آن همه باید تلاش کنیم تا به درستی بندهایی ملحوظ در آن اجرایی شود.

عبدالوحید فیاضی با بیان اهمیت خدمت به امر مقدس تعلیم و تربیت، تلاش مضاعف در این زمینه را موجب رضایت خدای متعال توصیف کرد و گفت: وقتی می‌توانیم طرح تحول بنیادین را به اجرا درآوریم که با آگاهی و مطالعه و همت بیش از این وارد کار شویم.

وی گفت: تمام هدف تحول بنیادین تربیت انسان برای حیات طیبه است و شکوفا شدن تمام ابعاد وجودی انسان در مسیر فطرت الهی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرد: تحول بنیادین سیاست و سرمایه نظام و مطالعه رهبران و برای تحقق آن همه باید تلاش کنیم تا به درستی بندهایی ملحوظ در آن اجرایی شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی به سه عنصر اثرگذار در تعلیم و تربیت را برشمرد و نیروی انسانی را مهمترین آن عنوان کرد و گفت: معلم سرچشمه بیان فیاض در جامعه است که آینده فرزندان‌مان را با تعهد و مهارت و تخصص خود تضمین می‌کند.

فیاضی تلاش وزیر آموزش و پرورش را درباره دانشگاه فرهنگیان به عنوان بهترین مجرای تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش شایسته تقدیر دانست.

وی تک‌نوبته کردن مدارس به عنوان یک کار بزرگ و ارزشمند را ستود و تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که آسیبی به این طرح  و مدارس و فرایند تعلیم و تربیت نرسد.

فیاضی رضایت مردم صاحب‌نظران حوزه آموزش و پرورش را بسیار مهم خواند.

این نماینده مجلس در پایان افزود: وقتی آموزش و پرورش سربلند باشد همه دستگاه‌ها و نظام اسلامی سربلند خواهند بود.

انتهای‌پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول