اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

ادارات خراسان‌رضوی املاک آموزش و پرورش را تخلیه کنند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: به منظور تامین فضای آموزشی، ادارات خراسان‌رضوی املاک آموزش و پرورش استان را هرچه سریع‌تر تخلیه کنند.

ادارات خراسان‌رضوی املاک آموزش و پرورش را تخلیه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی از طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان بهترین سند آموزشی کشور طی 33سال اخیر یاد و اظهار کرد: آنچه که در این ارتباط مسلم است این است که اجرای شایسته این طرح به طور قطع بسیاری از مشکلات کنونی نظام آموزش و پرورش کشور را برطرف می‌کند.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه خطاب به مسئولان خراسان‌رضوی گفت: تمام دستگاه‌ها و مدیران استان در رده‌های مختلف مدیریتی موظف به همکاری برای اجرای کامل آن هستند.

وی با اشاره به اجرای نظام آموزشی 3-3-6 گفت: بی‌شک اجرای این نظام مستلزم ایجاد فضای جدید آموزشی است.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: برای یافتن راهکارهای مناسب و ایجاد فضای لازم و مورد نیاز، جلساتی برای تخلیه املاکی که در حال حاضر مورد استفاده دانشگاه پیام‌نور است، برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ساخت مساجد و نمازخانه نباید به شکل افراطی به ظواهر این بناها پرداخت، یادآور شد: فراهم آوردن امکان استفاده همزمان مردم و دانش‌آموزان از نمازخانه مدارس و ادارات مدنظر قرار گیرد.

صلاحی اطلاع‌رسانی در مورد اجرای سیستم آموزشی 3-3-6 برای دانش‌آموزان و والدین آنان را ضروری دانست و ادامه داد: بی شک اجرای این طرح با مشکلاتی در سال نخست روبه‌رو است که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق از میزان آن کاست.

وی در ادامه به نقش آموزش و دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به جامعه‌ای که مزین به تمام مولفه‌های جامعه آرمانی نظیر عاری بودن از آسیب‌های اجتماعی، قانونمندی، ملتزم به اخلاق، تدین و علم‌گرایی باید بر روی قشر دانش‌آموز هدف‌گذاری کرد.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: آموزش‌پذیری بالای قشر دانش‌آموز از یک‌سو و پیوستگی حضور 12 ساله آنان در نظام آموزش و پرورش از سوی دیگر اهمیت توجه به این قشر و آموزش دادن به آنان را دوچندان کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت نقش اداره آموزش و پرورش در اجرای مناسب طرح میان مدت عفاف و حجاب اظهار کرد: صدور ابلاغیه به دستگاه‌های اجرایی راه به جایی نمی‌برد و باید ابلاغ و تبیین مسئله عفاف و حجاب توام باشد.

وی درباره نحوه انتصابات در آموزش و پرورش و نیز ادارات شهرستان گفت: انتخاب خوش اخلاق‌ترین، متخصص‌ترین، متعهدترین و ولایت‌مدارترین افراد نه تنها در آموزش و پرورش بلکه در سایر دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول