اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران انتقاد کرد

حمایت از تولید ملی بدخواهان را مایوس می‌کند

خبرگزاری فارس: دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بدون شک با تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌توان بدخواهان را مایوس و اقتصاد کشور را شکوفا کرد.

حمایت از تولید ملی بدخواهان را مایوس می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن شرکا صبح امروز در گفت­وگو با خبرنگاران در مشهد، اظهار کرد: روند سالانه سهم تولید از محل درآمدهای هدفمندسازی یارانه‌‌ها به این‌گونه است که هر سال شاهد کاهش آن هستیم و همان هم محقق نمی‌شود.

وی افزود: تولید بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها و با توجه به بحران اقتصاد جهانی، نوسانات نرخ ارز،  نرخ بالای تسهیلات بانکی برای تولید و مسیر سخت و طاقت فرسای دستیابی به تسهیلات بانکی و فشارهای مضاعف بانک‌ها و واردات کالاهای مشابه داخلی و قاچاق کالا، بروکراسی اداری و غیره نیازمند توجه ویژه و حمایت‌های منطقی و ستادی قوای سه‌گانه است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در سال اول هدفمندسازی یارانه‌ها در قانون پیش‌بینی شده بود 30‌ درصد از محل درآمدهای هدفمندسازی یارانه‌ها یا همان اصلاح قیمت‌ها به بخش تولید یارانه داده شود که این عدد تحقق پیدا نکرد و در سال 90 این عدد به 20 درصد کاهش و در سال‌جاری نیز به 15 درصد کاهش پیدا کرد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به نامگذاری‌های سال‌ها توسط مقام معظم رهبری به ویژه چهار سال اخیر، خاطرنشان کرد: نامگذاری چهار سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری بسیار هدفمند بوده و قطعا در این مسیر نیازمند عزم و وفاق ملی در راستای تحقق آنها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و رشد و شکوفایی اقتصاد تولیدی محور هستیم.

وی تصریح کرد: بدون شک با تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌توان بدخواهان را مایوس و اقتصاد کشور را شکوفا کرد.

شرکا ادامه داد: لازم است در این راستا اقتصاد مردمی شود و برای توانمندسازی بخش خصوصی برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد؛ امروز باید نام‌گذاری‌های چهار سال اخیر را همزمان در دستور کار قرار دهیم و از هیچ کوششی برای تحقق آن دریغ نکنیم.

وی با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا تنظیم کننده بازار است، یادآور شد: وظیفه دولت‌ها در این موضوع نظارت و جلوگیری از ایجاد اقتصاد انحصاری است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد: بهترین راه برای جلوگیری از تورم، گرانی و بیکاری حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است.

شرکا اظهار کرد: باید فشار های وارد شده به بخش تولید را کاهش دهیم.

وی افزود: ما کشوری با بیش از 72 میلیون نفر جمعیت هستیم و باید قالب کالاهای مورد نیاز این جمعیت را در داخل تولید کنیم؛ این توان در داخل کشور موجود است و لازم است تلاش کنیم تراز بازرگانی خارجی بدون نفت هم مثبت باشد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خاطرنشان کرد: بهترین راه برای کم اثر کردن تحریم‌های ظالمانه غرب، ایجاد اشتغال مولد و توجه ویژه و حمایت منطقی از تولید داخلی است.

شرکا ادامه داد: بنده پیشنهاد می‌کنم مجلس، دولت و قوه قضائیه با توجه به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری و به منظور تحقق این مهم مشترکا ستادی ویژه برای حمایت از تولید را تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عدم حمایت به موقع و منطقی از بخش تولید سبب شده که صنایع با مشکلات زیادی مواجهه شوند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه با اشاره به نقش و رسالت مجلس شورای اسلامی در ارتباط با حمایت از تولید ملی، یادآور شد: در سال‌های گذشته مجلس شورای اسلامی کمتر به بعد نظارتی توجه کرده و بیشتر در پی تدوین قوانین بوده است، ما قانون کم نداریم، نظارت بر اجرای به موقع و صحیح قوانین را کم داریم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد در فضای آرام و بدون تنش رشد می‌کند، افزود: با وحدت ملی باید آرامش روحی روانی در جامعه حاکم شود تا کارآفرینان بتوانند در فضایی پرامید و نشاط به فعالیت خود ادامه دهند و وظیفه و دین خود را به‌درستی در جامعه ادا کنند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول