اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال

4 واحد آلاینده صنعتی در قم پلمپ شد

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم از تعطیلی چهار واحد آلاینده صنعتی در سال جاری در استان قم خبر داد.

4 واحد آلاینده صنعتی در قم پلمپ شد

سیدرضا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مسیرهایی که برای حل مشکلات محیط زیستی وجود دارد اظهار داشت: برخی از مشکلات زیست محیطی از طریق شکوائیه‌هایی که به یگان حفاظت از محیط زیست می‌رسد، پیگیری شده و در صورت صحیح بودن شکایت، اخطاریه برای مالک واحد صنعتی و یا خدماتی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: اداره‌کل حفاظت از محیط زیست به این واحدها در مراحل بعدی نیز سرکشی کرده و روند ترتیب اثر دادن به اخطاریه را بررسی می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم خاطر نشان کرد: اگر واحد صنعتی یا خدماتی به این تذکرات توجهی نشان ندهد، پرونده به مراجع قضایی فرستاده شده و موضوع در این مراجع بررسی می‌شود.در چهار ماه نخست امسال اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان حدود 95 مورد اخطاریه به واحدهای صنعتی و خدماتی داده است.

موسوی گفت: به طور معمول با ابلاغ اخطاریه به واحد صنعتی و یا خدماتی مشکل محیط زیستی برطرف شده و نقص در روند فعالیت‌ این واحدها برطرف می‌شود در غیر این صورت صدور حکم از مراجع قضایی حتی موجب تعطیلی واحد مورد نظر خواهد شد.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از این واحدهای آلاینده مربوط به بخش‌های صنعتی استان قم از جمله شهرک صنعتی سلفچگان بوده‌اند که اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در حال پیگیری ساماندهی وضعیت تمام این واحدها است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم افزود: کارخانجات تصفیه دوم روغن، واحدهای سنگ‌بری و کوره‌های ذوب سرب از آلاینده‌ترین واحدهای صنعتی هستند که در استان قم فعالیت‌ می‌کنند.

وی ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یگان حفاظت از محیط زیست 95 اخطاریه را بر اساس گزارش‌های کارشناسان اداره‌کل و مستندات قانونی به واحدهای آلاینده ابلاغ کرده است که با توجه به اخطاریه‌های ابلاغی 19 فقره پرونده در محاکم قضایی تشکیل شده است.

موسوی اظهار داشت: از این تعداد تا به حال چهار فقره آن مختومه و منجر به پلمپ چهار واحد آلاینده شده است.

وی با اشاره به ضرورت همکاری واحدهای صنعتی و خدماتی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: همکاری این واحدها در مجموع در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به فعالیت یگان ویژه حفاظت از محیط زیست در ساعاتی غیر از ساعت اداری ابراز داشت: این فعالیت مستمر موجب شده تا اخطارهایی که واحدهای صنعتی در سال جاری دریافت کرده‌اند، نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.

وی افزود: هدف یگان حفاظت از محیط زیست این نیست که واحدها تعطیل شده یا برخورد چکشی صورت گیرد اما از آنجا که اولویت حفظ محیط زیست است، اگر واحدی قصد همکاری نداشته باشد، با برخورد قانونی روبه‌رو خواهد شد.

موسوی ادامه داد: از تعداد 95 اخطاریه ابلاغ شده از سوی حفاظت محیط زیست استان سهم واحد‌های صنعتی 90 مورد و سهم واحدهای خدماتی پنج مورد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از وظایف یگان حفاظت از محیط زیست استان قم نظارت در حوزه محیط زیست طبیعی و جلوگیری از نابودی منابع زیستی طبیعت است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در حوزه محیط زیست طبیعی و تخلفات شکار و صید 9 پرونده در بخش‌های مختلف استان تشکیل شده که شش مورد مختومه و منجر به صدور رأی و سه مورد نیز تا حصول نتیجه نهایی در دست پیگیری است.

وی عنوان داشت: این گونه اقدامات قانونمند به منظور تحقق استانداردهای زیست محیطی بوده و تأمین و تضمین‌کننده سلامت عمومی جامعه است.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول