اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

چالش‎های صنعت و تولید متوقف شود/قوانین برای تولید قهرآمیز است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان با انتقاد از اینکه قوانین برای تولید قهرآمیز است گفت: باید چالش‎های پیش‎روی صنعت و تولید به زودی متوقف شود.

چالش‎های صنعت و تولید متوقف شود/قوانین برای تولید قهرآمیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رمضان بهرامی ظهر امروز در جمع صنعتگران استان اظهار داشت: رونق اقتصادی در سایه توجه به بخش خصوصی محقق می‎شود و مدیران در این راستا تنها می‎توانند زیرساخت‎ها را فراهم کنند.

وی مدیران واحدهای تولیدی و بخش خصوصی را تاثیرگذارترین عوامل بخش تولید خواند و یادآور شد: راندن به حاشیه، بزرگترین خیانت به تولید و فضای کسب و کار محسوب می‎شود.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با ابراز نگرانی از اینکه زیرساخت‎ها برای سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی فراهم نیست اذعان کرد: بروکراسی شدید اداری، نگرش سلیقه‎ای افراد و کارشناسانی که قانون را تفسیر به رأی می‎کنند از بزرگترین معضلات استان برای سرمایه‎گذاری پایدار و واقعی است.

بهرامی تاکید کرد: سرمایه‎گذاری زمانی برای استان ارزشمند تلقی می‎شود که پایدار بوده و در ارزش افزوده استان نیز تاثیرگذار باشد.

وی متذکر شد: در بخش صنعت با وجود همه شعارهایی که در ارزش افزوده داده شد، در رشد صنعتی استان هیچ چیز محقق نشده و در زمینه اشتغال نیز آمار و ارقام‎هایی که داده می‎شود متاسفانه تغییر محسوسی پیدا نکرده است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان بیان داشت: رتبه صنعتی گلستان بر اساس آخرین اطلاعات تغییری نداشته و حتی می‎توان گفت در این زمینه شاید در حال سقوط و لب مرز قرار داریم.

بهرامی با اشاره به اینکه اشتغال و صنعت به یکدیگر گره خورده است ابراز داشت: صنعت در هر جایگاهی که قرار داشته باشد با یک رتبه اختلاف، اشتغال نیز در همان جایگاه قرار می‎گیرد که این امر نگران‎کننده است.

وی یادآور شد: عدم آمارهای دقیق، یکی از دغدغه‎های مهمی است که کشور با آن روبروست به طوری که سایت بانک مرکزی ایران از سال 1387 به بعد هنوز نرخ رشد اقتصادی را اعلام نکرده است لذا وقتی آمارها دقیق و به ‎روز نباشد امکان برنامه‎ریزی به نسبت، سخت‎تر خواهد بود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول