اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

کمتر از 10 واحد صنعتی قزوین وضعیت بحرانی دارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: با تصمیم صحیح ستاد تسهیل استان مشکلات چهار واحد صنعتی برطرف و واحد صنعتی پوشینه‌بافت نیز فعالیت خود را از سر گرفت.

کمتر از 10 واحد صنعتی قزوین وضعیت بحرانی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل طاهرخانی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به فضلیت‌های ماه مبارک مبارک رمضان اظهار کرد: باید خدا را شاکر بود که در قسمتی زندگی می‌کنیم که پرتوی نور ولایت فقیه بر آن می‌تابد و عزت، سربلند و اقتدار این نظام نیز از همین ولایت فقیه و تفکر بسیجی منشاء گرفته است.

وی ادامه داد: با مرور عمر پربرکت سی و چند ساله انقلاب اسلامی در می‌یابیم که دشمنان و مستکبران در تمامی این سال‌ها بی‌کار ننشسته و علیه جمهوری اسلامی دست به توطئه و کارشکنی زده‌اند تا این نظام مقدس را ناکارآمد نشان دهند. ولی نفس قدسی حضرت امام (ره) تشکیل بسیج مستضعفان که همه مردم را به صلاح ایمان و تقوا به میدان آورد اجازه نداد حتی یک وجب از خاک این کشور نیز از دست بروند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به تلاش‌های دشمنان علیه کشورمان یادآور شد: پس از پایان جنگ سخت جنگ نرم‌افزاری از سوی دشمنان پا گرفت که مقام معظم رهبری بارها با عنوان جنگ نرم و شبیه‌خون فرهنگی از آن یاد کرده‌اند.

طاهر‌خانی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی، هسته‌ای و نظامی تأکید کرد: هیچ کس باور نمی‌کرد ایران اسلامی هسته‌ای شود. ولی با وجود سنگ‌اندازی‌ها ایران اسلامی امروز هسته‌ای شده زیرا رئیس‌جمهور مکتبی ما با تأسی از منویات مقام معظم رهبری و بدون توجه به اظهارات غربی‌ها فعالیت انرژی هسته‌ای کشور را به پیش برده و هسته‌‌ای شدن جمهوری اسلامی را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: امروز به آنچنان قدرتی در عرصه نظامی دست یافتیم که هیچ قدرتی جرأت دست‌اندازی و حمله نظامی به کشورمان را ندارد و نمونه‌ای از این قدرت نیز از میدان به در ‌رفتن حسنی‌نامبارک است که سقوط او یک آرزو بود ولی به برکت جمهوری اسلامی که سرمنشاء جریان بیداری اسلامی است، محقق شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ابراز کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی کشورمان را مانعی برای پیشبرد اهدافشان دانسته و درصدد هستند تا با وارد آوردن فشارهای اقتصادی و هدف قرار گرفتن وضعیت معیشتی مردم به این کشور آسیب برسانند، ولی ایمان و اراده مردمان مستحکم‌تر از این است که به این سادگی مورد هدف قرار گیرد.

طاهرخانی با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه‌ها در زمینه‌های مختلف عنوان کرد: اگر واقعیت‌های عاشورا از زبان حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) به دیگران منتقل نمی‌شد این واقعه عظیمی است امروز تبیین نمی‌شد، امروز نیز رسانه‌ها از چنین جایگاهی برخوردارند که باید با امید دادن به مردم دستاوردهای موجود جمهوری اسلامی را به همه انتقال دهند.

وی با بیان اینکه همه دولت‌ها به انقلاب خدمت کرده‌اند، اذعان کرد: کارهای بزرگی در زمان دولت دکتر احمدی‌نژاد انجام شده است که قابل مقایسه با دیگر دولت‌ها نیست به طوری که در برخی از بخش‌ها ده برابر میزان فعالیت‌ دولت‌های گذشته کار و فعالیت صورت گرفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت تشریح کرد: سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت تحقق عدالت و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته که از منویات مقام معظم رهبری است، بوده است و در طول سه سفر دولت نهم و دهم به استان قزوین که 632 مصوبه و 641 پروژه را دارا بوده، شاهد اجرایی شدن 95 درصد از این مصوبات در دور اول، اجرای شدن 80 درصد در دوم و اجرایی و عملیاتی شدن بیش از 50 درصد در دور سوم هستیم.

طاهرخانی عنوان کرد: 31 پروژه مهر ماندگار نیز در لیست طرح مهر ماندگار دولت قرار دارد که تا پایان عمر دولت دهم باید به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به وجود بیش از 3 هزار و اندی واحد صنعتی در استان قزوین یادآور شد: استان قزوین یکی از استان‌های صنعتی کشور است و مباحث کارگری نیز برای بنده دارای اهمیت ویژه است. که در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها برای برطرف‌کردن مشکلات کارگری استفاده کرد. که از این نمونه می‌توان به افزایش کمیته‌های رسیدگی به مشکلات کارگری در استان اشاره کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان این مطلب که مشکلات کارگری در مقایسه با ده سال گذشته کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: تنها 10 واحد صنعتی در استان قزوین را می‌توان جزو واحدهای بحرانی نام‌گذاری کرد که از این تعداد وضعیت 4 واحد خیلی بحرانی بود و با تصمیمات گرفته شده در ستاد تسهیل استان مشکلات کارخانه‌هایی مانند سرنخ، نازنخ و پوشینه بافت مورد بررسی قرار گرفت و پوشینه بافت پس از تصمیم ستاد تسهیل استان فعالیت دوباره خود را آغاز کرده است.

طاهرخانی فعالیت‌ها و کارشکنی‌های دشمنان را در مسائل اقتصادی و صنعتی کشور بی‌تأثیر ندانسته و با تاکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری پیرامون راهبرد سال 91 که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد: در خصوص ساماندهی و رعایت باید و نباید‌ها توسط سایت‌ها و نویسندگان فضای مجازی باید دقت بیشتری صورت پذیرد. زیرا بعضا مشاهده می‌شود که برخی افراد با نام‌های مختلف یک خبر خاص را در فضای مجازی رواج می‌دهند و به ایجاد شایعه و ناامیدی در جامعه می‌پردازد.

وی با بیان اینکه نقد لازمه کشور پیشرفته است، عنوان کرد: کشوری می‌تواند پیشرفت داشته باشد که نقد در آن جاری باشد ولی این نقد باید سازنده باشد نه مغرضانه زیرا بیان مطالبی که ایجاد سیاه‌نمایی و بد‌اخلاقی در جامعه می‌کند به سوی دشمنان است.

وی عنوان کرد: ضمن احترامی که برای همه سایت‌ها و نویسندگان در فضای مجازی قائل هستیم ولی اجازه نمی‌دهیم هیچ کس به مسئولان نظام جمهوری اسلامی دروغ نسبت داده و به ترویج شایعات بپردازد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به برگزاری شورای اطلاع‌رسانی استان یادآور شد: سعی می‌شد تا از حضور نمایندگان نیز در این شورا استفاده شود.

طاهرخانی با تاکید بر حفظ شأن و منزلت خبرنگاران در برنامه‌های مختلف تاکید کرد: شأن و جایگاه خبرنگاران در هر برنامه‌ای باید رعایت شود و در ستاد انتخابات نیز باید از هم اکنون برنامه‌ایی صورت گیرد تا جایگاه ویژه خبرنگاران مستقر شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران خارج از استان ویژگی و برتری خاصی نسبت به خبرنگاران استانی ندارند و نباید در برنامه‌های استانی خبرنگاران خارج از استان در آنها ارجعیت داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان این مطلب که مهم‌ترین وظیفه معاونت سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، تأمین امنیت مردم است، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در مسائل مختلف و برخورد با خلاف‌کاران در راستای تأمین امنیت و آرامش مردم، شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کرده است و در استان قزوین نیز سردار جعفری ‌نسب شخصا در میدان حوادث قرار گرفته که آخرین نمونه آن را در درگیری اخیر خیابان رسالت قزوین مشاهده کردیم که ختم این قائله در ظرف چند ساعت با حضور شخص فرمانده انتظامی استان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر وحدت، صمیمیت و تعامل با مسئولان استان بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها در جایگاه خودشان برای توسعه رشد و آبادانی استان و میهنمان استفاده کرد که در این زمینه باید تعامل و همکاری با ائمه جماعات و جمعه نیز افزایش یابد.

وی با تاکید بر وحدت تعامل متقابل میان همه مسئولان و خبرنگاران یادآور شد: در آینده نشستی با حضور مدیرکل ارشاد و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای رسیدگی به مشکلات مطبوعات برگزار می‌شود.

طاهرخانی همچنین با اشاره به 17 مرداد روز خبرنگار وعده داد: برای روز خبرنگاران نیز جلسه صمیمی خبرنگاران استاندار قزوین با احمد عجم استاندار برگزار می‌شود.

طاهرخانی همچنین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در دانشگاه‌ها‌ی استان تصریح کرد: کرسی‌های آزاد‌اندیشی در برخی از دانشگاه‌های استان به خوبی برپا شده ولی در برخی یا برگزار نشده یا به معانی دقیق آن اجرا نمی‌شود که باید با رعایت خطوط و چارچوب‌ها پیش برود.

وی همچنین پیرامون وضعیت حجاب در دانشگاه ها تصریح کرد: نمی‌توان با برخوردهای فیزیکی و سخت‌افزاری در دانشگاه ها به ترویج حجاب پرداخت بلکه باید با فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه گام برداشت که خوشبختانه بسترهای این فعالیت فرهنگی در دانشگاه های سراسری و آزاد استان قزوین مشاهده می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در خاتمه با بیان اینکه در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری و شورای شهر آخرت خود را به دنیای احدی نمی‌فروشیم، تاکید کرد: تمام تلاش جریان فتنه به بزرگ‌نمایی مشکلات اقتصادی معطوف شده است، ولی مردم بصیر ما این مطلب را تشخیص داده و کسانی که میدان‌داری فتنه 88 را انجام داده‌اند، امروز در زباله‌دان تاریخ به سر می‌برند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول