اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

130 طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی در دست اجراست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر 130 طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در دست اجراست.

130 طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی در دست اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌شمالی، محمدرضا باقری اظهار کرد: از این تعداد 30 طرح صنعتی در قالب طرح آمایش صنعت و معدن در دست اجراست.

وی اضافه کرد: برای تکمیل طرح‌های صنعتی ویژه آمایش صنعت و معدن بیش از دو هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بوده که مراحل کاری آن‌ها از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است و بسیاری از این واحدها در مراحل نهایی اخذ تسهیلات مرتبط هستند.

باقری تصریح کرد: 100 طرح صنعتی نیز مربوط به سایر طرح‌های کوچک و بزرگ صنعتی است که بر اساس انعقاد قرارداد با شرکت شهرک‌های صنعتی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دست ساخت قرار دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌شمالی گفت: برای اجرای این پروژه‌ها نیز حدود هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که باید از محل آورده کارآفرین و تسهیلات بانکی تأمین شود.

باقری تصریح کرد: بر اساس برنامه شرکت شهرک‌های صنعتی در سال جاری 35 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان‌شمالی به بهره‌برداری می‌رسد و برای حداقل 500 نفر نیز ایجاد اشتغال می‌شود.

وی گفت: در استان خراسان‌شمالی به دلیل همخوانی نداشتن میزان مصارف با منابع بانکی، بانک‌ها در بخش پرداخت تسهیلات به کارآفرینان با مشکل مواجهند و این عامل روند اجرای طرح‌های صنعتی را کند می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌شمالی اظهار کرد: در نظر گرفتن سقف پرداخت ویژه، خارج از مباحث منابع و مصارف بانکی برای بانک‌های استان می‌تواند راهی برای رونق در اجرای طرح‌های صنعتی باشد.

استان خراسان‌شمالی دارای 14 شهرک و نواحی صنعتی است که 116 واحد صنعتی با اشتغال یک هزار و 200 نفر و سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی در این مناطق فعالیت دارند.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول