اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرستان نکا:

فنداسیون تنها کشتارگاه صنعتی شرق مازندران به اتمام رسید

خبرگزاری فارس: شهردار شهرستان نکا گفت: فنداسیون تنها کشتارگاه صنعتی شرق مازندران به اتمام رسید.

فنداسیون تنها کشتارگاه صنعتی شرق مازندران به اتمام رسید

مرتضی حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: ساخت کشتارگاه صنعتی در نکا با هدف ضرورت برطرف شدن نواقص کشتارگاه‌های سنتی در شرق مازندران و رعایت قوانین و ضوابط بهداشتی در این راستا دنبال می‌شود.

وی گفت: وجود دام فراوان در منطقه و همچنین ضرورت وجود یک کشتارگاه برای ذبح شرعی، قانونی و بهداشتی ما را برآن داشت تا در این راستا اقدام کنیم.

این مسئول اضافه کرد: ساخت کشتارگاه صنعتی در شرق مازندران ضروری است که در این راستا نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، وارد شدن قصابان و شهرداری‌های پنج گانه نکا، بهشهر، گلوگاه، رستمکلا و خلیل‌شهر هستیم.

شهردار شهرستان نکا ابراز داشت: وجود کشتارگاه قدیمی در گذشته موجب بروز نگرانی‌هایی در مردم منطقه شرق مازندران و در شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه شده بود که با پلمب آن توسط دامپزشکی، اقدام به ساخت کشتارگاه صنعتی در نکا شده است.

حسنی ادامه داد: این کشتارگاه برای سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه به محوریت نکا با اعتباری  حدود 15 میلیارد ریال ساخته می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 51 درصد هزینه ساخت این کشتارگاه از سوی شهرداری تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: 49 درصد دیگر نیز توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حذف کشتارگاه‌های سنتی در دستور کار کشوری قرار دارد، یادآور شد: با راه‌اندازی کشتارگاه‌های صنعتی در مناطق مختلف می‌توان به کشتار سالم اطمینان داشت و به راحتی گوشت را مصرف کرد.

شهردار شهرستان نکا تصریح کرد: براساس دستور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در بازدید از ساخت این کشتارگاه مقرر شد تا هرچه زودتر شهرستان‌های شرق استان مازندران سهم پولی مشارکت خود را در این پروژه به شهرداری نکا بدهند تا مراحل ساخت کشتارگاه صنعتی نکا (شرق استان مازندران) با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

حسنی متذکر شد: سعی ما این است که در نهایت مدیریت کشتارگاه صنعتی نکا (شرق استان مازندران) را به صنف قصابان شهرستان‌های شرقی استان مازندران بدهیم و خودشان این مجموعه را کنترل کنند.

این مسئول اذعان داشت: پروژه ساخت کشتارگاه صنعتی شرق استان مازندران واقع در مناطق جنوبی شهرک صنعتی شهید نظری شهرستان نکا (واقع در شرق شهرستان نکا) از سال گذشته آغاز شده و تا به حال پی و فنداسیون این پروژه ساخته شده و با دادن سهم شهرستان‌های شرقی استان در این پروژه ادامه کار با اجرای شهرداری نکا انجام می‌شود.

انتهای‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول