اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نشر و فرهنگ اسلامی رسانه ملی:

قدرت رسانه‏ای ایران و غرب یکسان است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر نشر و فرهنگ اسلامی سازمان صدا و سیما گفت: خوشبختانه قدرت سخت‏افزاری رسانه‏ای ایران با کشورهای غربی برابر است.

قدرت رسانه‏ای ایران و غرب یکسان است

علی‏رضا تقی‏پور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر جنگ رسانه‏ای در دنیای امروز جریان دارد و البته این نزاع جاری بین حق و باطل و نظام مقدس جمهوری اسلامی و استکبار جهانی در دو بخش سخت‏افزاری و نرم‏افزاری قابل بررسی است.

تقی‏پور اضافه کرد: راه‏های مختلفی برای برابری نیروهای رسانه‏ای کشور با غرب به لحاظ سخت‏افزاری وجود دارد.

مدیر دفتر نشر و فرهنگ اسلامی سازمان صدا و سیما با اشاره به پیشینه ورود فناوری‏های غربی به کشور خاطرنشان کرد: پس از انقلاب صنعتی بخش عمده‏ای از اروپا تحت تاثیر صنعت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این دوران، بسیاری از تجار ایرانی برای تجارت بین ایران و اروپا به رفت و آمد پرداختند.

تقی‏پور اضافه کرد: این برخورد تجار ایرانی با فرهنگ غربی موجبات تبلور افکاری مبنی بر ایجاد بسترهایی برای تقلید کورکورانه از آن فرهنگ نامانوس با فرهنگ اسلامی و ایرانی در اذهان آنها را فراهم ساخت.

مدیر دفتر نشر و فرهنگ اسلامی سازمان صدا و سیما افزود: بر اساس آن تفکر غلط، برای دست‏یابی به تکنولوژی خارجی باید از پاشنه کفش و نوک کلاه ایرانیان با ساکنان ملل غربی همسان می‏شد.

وی ادامه داد: اما از سویی دیگر تفکر بومی‏سازی فناوری‏های غربی و تطابق آن با فرهنگ این مرز و بوم اسلامی نیز از جناح برخی نظریه‏پردازان مطرح می‏شد.

تقی‏پور اضافه کرد: به هر ترتیب، این روند بدون ایجاد پیش‏نیازهای لازم برای حفظ فرهنگ اسلامی مردم ایران در رابطه با تکنولوژی غربی تا زمان حکومت سفاک پهلوی نیز ادامه یافت.

مدیر دفتر نشر و فرهنگ اسلامی سازمان صدا و سیما ادامه داد: در دوران حکومت ظالمانه پهلوی اول و دوم هیچ مجوزی برای ورود ایرانیان به بخش‏های صنعتی داده نمی‏شد و این امور تنها و منحصرا از طریق مستشاران آمریکایی صورت می‏گرفت.

وی اضافه کرد: اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 57 به رهبری امام راحل (ره) و در 33 سال اخیر این روند با تغییری شگرف همراه شد.

تقی‏پور تصریح کرد: در این بیش از سه دهه اخیر، ایران اسلامی در بخش‏های سخت‏افزاری رسانه‏ای با توسعه و پیشرفتی چشم‏گیر همراه بود.

مدیر دفتر نشر و فرهنگ اسلامی سازمان صدا و سیما ادامه داد: توسعه شبکه‏های متعدد صدا و سیما و سهولت در دریافت این تصاویر و اصوات از طرق مختلف نشانه‏هایی از این تقویت توانمندی رسانه‏های ایرانی است.

وی معتقد است که ایران اسلامی در یک بازه زمانی کوتاه‏مدت می‏تواند عقب‏ماندگی‏های سخت‏افزاری رسانه‏ای خود نسبت به غرب را جبران کند.

تقی‏پور تصریح کرد: خوشبختانه نبوغ و استعداد ذاتی خاص ایرانی در فارق‏التحصیلان بخش‏های مختلف صنعت رسانه کشور در حال تبلور و شکوفایی است.

مدیر دفتر نشر و فرهنگ اسلامی سازمان صدا و سیما اضافه کرد: این فواصل در آینده‏ای نزدیک جبران می‏شود.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول