اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه و دانشگاه:

فرهنگ برهنگی از راهکارهای جنگ نرم در جامعه است

خبرگزاری فارس: یک مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد فرهنگ برهنگی از راهکارهای جنگ نرم در جامعه است.

فرهنگ برهنگی از راهکارهای جنگ نرم در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فروغ نیلچی‌زاده عصر امروز در همایش عفاف فاطمی به پاس بزرگداشت روز حجاب و عفاف در مشهد اظهار کرد: فرهنگ برهنگی در عصر امروز به ظاهر راهی برای تثبیت و اعتلای شخصیت‌ها است و از آنجایی که لباس معیار تمدن تاریخ بشری بوده است قادر به درک این نکته هستیم که تمدن برهنگی سرشار از ناداری‌ها و ناچاری‌هاست.

وی افزود:مکاتبی چون اومانیسم،فمنیسم و لیبرالیسم در نماد روشنفکری و مدرنیتگی با تنزل در مقام زن وی را مظهر خواسته‌های نفسانی در هندسه خلقت و در مقابل دین مبین اسلام با توصیف جایگاه ویژه زن در آفرینش وی را شاهکار و آینه تمام‌نمای زیبایی خلقت دانسته است.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف ریشه در حیای انسان دارد ؛حجاب مختص زن نیست بلکه موضوعی انسانی در جهت افزایش ظرفیت حیا برای مسیردهی خلاقیت‌های عقلانی و معنوی برای نیل به کمال است.

نیلچی‌زاده با اشاره به رواج فرهنگ غلط مشهور در عصر حاضر گفت: غلط مشهور یعنی نمادینه و نهادینه شدن خوبی‌ها به جای زشتی‌ها و زشتی‌ها به جای خوبی‌ها و درک تشابه و تضاد میان این دو در عصر حاضر و تمییز دادن این دو از یکدیگر گامی در جهت رشد و بالندگی عفاف و حیاست.

وی خاطر نشان کرد:دستیابی به حیا ، عفاف و ماندگاری آن در وجود آدمی به ویژه مقام شامخ زن نیازمند گذراندن 5 مرحله اخلاقی است که مدیریت نگاه،مدیریت گفتار،مدیریت رفتار،مدیریت بدن و مدیریت فکر را شامل می‌شود.

وی در پایان گفت: فروپاشی حقیقی حیا در فروپاشی رفتار،گفتار و نگاه است و همه آحاد جامعه با در نظرگیری این پنج مرحله ملزم به مدیریت خویشتن و مدیریت غریزه در سخت‌ترین امتحان های الهی برای کنترل ورودیهای شیطان و هجرت از گناه به معرفت هستند.

انتهای پیام/خ۲۰

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول