اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته اسلامی کردن دانشگاه‌ها در مجلس:

هدف اصلی جنگ نرم دانشگاه‌ها هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته اسلامی کردن دانشگاه‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هدف اصلی جنگ نرم دشمنان دانشگاه‌ها هستند.

هدف اصلی جنگ نرم دانشگاه‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان ظهر امروز با اشاره به تاثیر‌گذاری طرح معرفت در اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها، اظهار داشت: اساتید دانشگاه‌ها همواره به دلیل ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با دانشجویان بسیار نقش مهم و تاثیرگذاری در اسلامی‌سازی دانشگا‌ه‌ها دارند.

وی افزود: در همین راستا معرفت‌شناسی اساتید دانشگاه‌ها در ساختن دانشگاهی با هویت اسلامی و در پیش‌برد اهداف بسیار تاثیرگذار است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: اگر امروز اساتید دانشگاه‌ها بتوانند آموزه‌های اسلامی، معارف اسلامی و معرفت دینی را فراگیرند در سطح دانشگاه‌ها می‌توانند بیش از پیش تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی جنگ نرم دشمنان دانشگاه‌ها هستند، اظهار داشت: امروز هدف اصلی جنگ نرم دشمنان دانشگاه‌ها هستند و در این راستا معرفت‌شناسی اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی در کادرسازی نسل آینده و معرفت‌شناسی دانشجویان بسیار تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: البته باید در اسلامی کردن دانشگاه‌ها چند بُعد را در نظر گرفت و تنها به بُعد اساتید دانشگاه‌ها نمی‌توان اکتفا کرد؛ نخستین بُعدی که پس از اساتید باید به‌ آن توجه شود، دانشجویان هستند.

نبویان ادامه داد: باید همواره در کنار مباحث علمی و تخصصی، اندیشه‌های اسلامی و معارف اسلامی را هم به دانشجویان و اساتید بیاموزیم چرا که به این صورت می‌توانیم گامی در راستای اسلامی‌سازی و ساختن دانشگاهی با هویت اسلامی برداریم.

رئیس کمیته اسلامی کردن دانشگاه‌ها در مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به برگزاری چندین دوره طرح معرفت متذکر شد: باید توجه داشت که طرح معرفت تنها جرقه‌ای برای آشنایی اساتید با اندیشه‌های اسلامی است، ولی در عین حال قطعاً می‌تواند در اسلامی کردن دانشگاه‌ها تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول