اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور فرهنگی:

عمق‌بخشی فرهنگی راهکار مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: کارشناس امور فرهنگی گفت: برای مقابله با جنگ نرم ایجاد جبهه فرهنگی در سایه وحدت، همدلی، وفاق و تبعیت از ولایت و عمق‌بخشی‌فرهنگی ضرورت دارد.

عمق‌بخشی فرهنگی راهکار مقابله با جنگ نرم است

حمید حاذق نیکرو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به موضوع جنگ نرم و نقش دستگاه‌های فرهنگی برای مقابله با آن، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب شده تا به نوعی منافع جبهه استکباری در داخل کشور و منطقه با خطر مواجه و نابود شده و در سطح بین‌الملل نیز منافع نظام سلطه به چالش کشیده شود.

وی ادامه داد: زمانی که مجموعه‌ای منافع خود را در خطر ببیند برای به دست آوردن و حفظ آن تلاش زیادی می‌کند و چند سال نظام سلطه و بخشی از کشورهای اروپایی، صهیونیسم جهانی و عوامل آنها در منطقه و سربازان پیاده‌شان در داخل، در راستای تهدید انقلاب اسلامی اقدام‌های فراوانی از جمله در بعد نظامی و تحمیل جنگ 8 ساله، اقدام‌های امنیتی مانند کودتا، جاسوسی، انفجارهای فراوان، ترور بیش از 16 هزار نفر از مردم ایران توسط گروهک‌ها، منافقان و گروه‌های چپ را انجام دادند.

این کارشناس امور فرهنگی تصریح کرد: در کنار این اقدام‌های نظامی و امنیتی دشمنان در مدت 33 سال مجموعه اقدام‌های فرهنگی در زمینه‌های سیاسی و تهدیدات اقتصادی، اجتماعی و اعتقادی در قالب جنگ نرم را طراحی کردند و به مرحله اجرا گذاشتند.

*حیرت دنیا از ایستادگی ملت در مقابل توطئه‌های استکبار

وی با بیان اینکه دنیا از توطئه‌ها علیه ملت ایران متحیر است، گفت: دنیا در تعجب است از اینکه ملت ایران با این همه توطئه‌هایی که علیه آنها صورت گرفته همچنان پایداری و ایستادگی کرده‌اند.

حاذق نیکرو افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند هر کدام از توطئه‌هایی که علیه ملت ایران صورت گرفته است اگر هر کدام علیه کشورهای دیگر انجام می‌شد آن کشور به حالت فروپاشی می‌افتاد.

وی، به رمز پایداری و ایستادگی ملت ایران و عدم موفقیت جبهه استکباری اشاره کرد و افزود: مردم ایران منسجم بوده و دارای وحدت هستند و کلمه وحدت نظر و وحدت رویه را حفظ کردند و حول محور ولایت در برابر تمام توطئه‌ها ایستادگی کرده‌اند و به همین دلیل استکبار در مراحل مختلف جنگ سرد، نرم و جنگ امنیتی شکست خورد.

*شکست هیمنه دشمن در 9 دی سال 88

این کارشناس امور فرهنگی اضافه کرد: تجلی این شکست دشمنان در فتنه سال 88 است که تمام توانمندی‌های خود را به‌ کار گرفتند اما با این اوصاف در 9 دی و راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن سال 88  شکست خوردند.

وی، شکست 9 دی را موجب گرایش دوباره دشمن به حمله نظامی به دلیل تاثیرگذاری روانی آن عنوان کرد و افزود: دشمن توانایی اقدام نظامی را ندارد زیرا وضعیت غرب اسفبار است و سال‌ها استثمار و غارت کردند اما اکنون وضعیت آنها با گذشته متفاوت است.

حاذق نیکرو ادامه داد: قبل از سال 2000 آمریکا در اوج قدرت بود و پس از این سال قدرت آن از هر نظر فروکش کرد و رژیم صهیونیسم به وضعیتی دچار شده که هرگز در مدت  60 سال گذشته چنین موقعیتی نداشت و هیمنه پوشالی آن شکست و اینها همه در سایه اتحاد، وحدت ملت ایران در مقابل استکبار و تبعیت از امام راحل و رهبری صورت گرفته است و ملت ما به الگو در جهان تبدیل شده‌ است، الگویی که مردم مسلمان و غیر مسلمان از آن تبعیت می‌کنند.

وی با اشاره به بحث تحولات نوین رسانه‌ها و نوع تکنولوژی ارتباطی، تصریح کرد: این امر موجب شده تا بخشی از انحصار رسانه‌ای از اختیار نظام سلطه خارج شود و نوعی آگاهی‌بخشی در دنیا صورت ‌گیرد.

این کارشناس امور فرهنگی اضافه کرد: در فضای مجازی خبرگزاری‌هایی مانند فارس موجب شدند که روشنگری و آگاهی به وجود بیاید و این آگاهی برای نظم سلطه معضل ایجاد کرده و غیر واقعی نشان دادن وقایع دیگر به راحتی توسط رسانه‌ها انجام نمی‌گیرد.

*ضرورت تشکیل جبهه فرهنگی در مقابله با جنگ نرم دشمن

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه با تمام توان خود در همه جبهه‌ها وارد عمل شده است، تصریح کرد: ملت ایران، مجموعه نهادها، نخبگان فرهنگی و سیاسی چاره‌ای جز ایجاد جبهه فرهنگی و اینکه وفاق کنند و وحدت داشته باشند و حول محور اسلام ناب و با تبعیت از رهبری گردهم آیند و در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنند، ندارند.

حاذق نیکرو، بهترین راه مقابله با نظام سلطه و جنگ نرم را عمق بخشی فرهنگی نامید و تصریح کرد: منابع و محتوای بسیار قوی مانند تولیدات فرهنگی، قرآن، نهج‌البلاغه و ... در اختیار داریم که اگر با جذابیت‌های خاص و تنوع مناسب به مخاطب جهانی رسانده شود و آنها در معرض این پیام‌ها قرار گیرند از آنجا که مناسب با ذات و فطرت انسانی است، به راحتی جذب می‌شوند.

وی افزود: طلیعه این نفوذ فرهنگی و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان کاملا مشهود است و اگر مردم اطلاعات کمتری دارند به دلیل بایکوت خبری است و نظام رسانه‌ای و نظام سلطه در این راستا حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول