اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور فرهنگی:

تقویت باورهای دینی جنگ نرم دشمن را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: کارشناس امور فرهنگی گفت: تقویت باورهای دینی و فرهنگ انقلابی موجب خنثی‌سازی جنگ نرم دشمن می‌شود و این رسالت بر عهده رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی است.

تقویت باورهای دینی جنگ نرم دشمن را خنثی می‌کند

حمید حاذق‌نیکرو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم اظهار کرد: رسانه‌ها یک ابزار تاثیرگذار و دارای نفوذ اجتماعی محسوب می‌شوند.

وی ابداع ابزار رسانه‌ها را با هدف نفوذ اجتماعی دانست و تصریح کرد: عصر کنونی، پیچیده و عصر انفجار اطلاعات و دیجیتال است و در این عصر فعل و انفعالات، تغییر و تحولات بسیار بالا و شگرف است و سرعت آنها موجب غافلگیری می‌شود.

این کارشناس امور فرهنگی نقش رسانه‌های جمعی را بیشتر ایجاد روابط افقی و عمودی در جامعه خواند و بیان کرد: به همین منظور رسانه دارای کاربرد فراوان است و می‌تواند در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیت تاثیرگذار باشد.

وی جنگ نرم را جنگ جامعه‌محور و پنهان نامید و ابراز کرد: حضرت آقا از جنگ نرم به عنوان مبارزه نرم یاد می‌کنند و این جنگ گسترده و وسیع است و دشمن از تمام امکانات رسانه‌ای در راستای رسیدن به اهداف و منافع استفاده می‌کند و نقش‌های عمودی و افقی رسانه‌ها در جامعه می‌تواند کارکرد مثبت یا منفی داشته باشد.

حاذق‌نیکرو به تعبیر برخی‌ها در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها به تعبیر برخی‌ها شمشیر 2 لبه است که می‌توانند آسیب برسانند و نیز مفید واقع شوند.

به گفته وی، رسانه‌ها می‌توانند در راستای تثبیت اهداف عالی انقلاب اسلامی گام بردارند و نیز توانایی ضربه زدن به این عرصه را دارند و می‌توانند در ایجاد شور و شوق نقش‌آفرین باشند و معنابخش حیات و ایجاد بالندگی در جامعه شوند.

کارشناس امور فرهنگی، تاثیر مثبت رسانه‌ها در تمام افراد جامعه را از ویژگی‌های رسانه ذکر کرد و یادآور شد: اگر پیام‌های رسانه در راستای اهداف فطره انسان باشد روی مخاطب تاثیر مثبت می‌گذارد.

وی ایجاد روشنگری در جامعه را بخشی دیگر از ویژگی رسانه عنوان کرد و متذکر شد: رسانه می‌تواند موجب رشد انتقاد سازنده در جامعه شود و آن را نهادینه کند.

حاذق‌نیکرو با بیان اینکه رسانه نباید در راستای اهداف منافع شخص و یا اشخاص حرکت کند، خاطرنشان کرد: اهداف و منافع ملی کلان و نظام و نیز استان باید مد نظر رسانه‌ها قرار گیرد و در این راستا وظیفه تخصصی خود را به انجام برسانند.

وی نقش رسانه‌ها را در راستای هدایت و شکل‌بندی افکار عمومی انکارناپذیر خواند و تاثیرگذاری بر تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه را از دیگر ویژگی رسانه برشمرد.

این کارشناس امور فرهنگی با اشاره به گروه‌بندی رسانه‌ها اذعان کرد: رسانه‌های دیجیتالی، دیداری، شنیداری، مکتوب و نوشتاری، الکترونیک و ... رسانه‌های گروهی را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ رسانه‌ها را رکن چهارم دموکراسی می‌نامند، تصریح کرد: رسانه‌های هر جامعه و کشوری می‌توانند در ایجاد فرایند استقلال، آزادی و نهادینه کردن فرهنگ انقلابی تاثیرگذار باشند.

حاذق‌نیکرو با تصریح بر اینکه رسانه‌های داخلی باید در مقابل رسانه‌های بیگانه مراقب باشند، ابراز کرد: رسانه‌های بیگانه در حال برهم زدن وحدت هستند و تخم تفرقه و نفاق می‌کارند و حرکت آنها به طرف سیاه‌نمایی است.

وی کمرنگ نشان دادن پیشرفت‌های مختلف ایران را از اهداف رسانه‌های دشمن دانست و یادآور شد: رسانه‌های داخلی باید حافظ وحدت و شکوفایی کشور باشند و روشنگری کنند.

کارشناس امور فرهنگی، نقش‌آفرینی رسانه‌های داخلی در مقابله با جنگ نرم را مهم خواند و متذکر شد: ایجاد امید و شادابی در جامعه با بیان واقعیت‌ها، ترسیم پیشرفت‌ها، ایجاد همدلی و وحدت در بین گروه‌ها و جناح‌های مختلف و پرهیز از ایجاد تفرقه و افکار ناامید کننده و اجتناب از سو‌ءظن‌ها و ... می‌تواند راهکار رسانه‌های داخلی در مقابله با جنگ نرم باشد.

وی تقویت باورهای دینی و فرهنگ انقلابی را از دیگر رسالت رسانه‌های داخلی ذکر کرد و افزود: اگر حرکت ما در راستای تقویت فرهنگ دینی باشد موجب خنثی‌سازی جنگ نرم دشمن می‌شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول