اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود:

محو تفکر دینی در جوامع اسلامی هدف جنگ ‌نرم است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت:‌ جنگ‌نرم یعنی تغییر در فکر و اندیشه و امروز هدف جنگ‌نرم محو اندیشه و تفکر جامعه به ویژه تفکر دینی در جوامع اسلامی است.

محو تفکر دینی در جوامع اسلامی هدف جنگ ‌نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، اعظم فرهادی پیش‌ازظهر امروز در همایش حجاب و عفاف در شاهرود که در حسینیه الزهرا(س) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از مهم‏ترین دلایل اینکه ایران تحت جنگ‌نرم قرار گرفته، کیفیت نیروی انسانی، امکانات خدادادی، تفکر اسلام انقلابی و موقعیت ممتاز در منطقه خاورمیانه است.

وی در ادامه افزود: امروز تنها راه مقابله با جنگ نرم، بصیرت است و ما باید بصیرت را در وجود جوانان پرورش دهیم تا بتوانیم با این تهاجم خاموش مقابله کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با بیان اینکه پدیده جنگ‌نرم به عنوان یک پروژه عظیم علیه ایران شکل گرفته است، اظهار داشت: از جمله پیامدهای این جنگ نابرابر اختلافات ایجاد شده بین فرزندان و پدر و مادر، تاسیس سازمان‏‌های غیردولتی، ناتوی فرهنگی و ارائه الگوهای غربی است که تغییر سبک زندگی از موارد آن است.

وی ایجاد نابسامانی‏‌ها و مشکلات اقتصادی، جنگ رسانه‏‌ای و تضعیف حاکمیت اسلامی از طریق عملیات روانی را از شکل‏‌های متنوع جنگ‌نرم برشمرد و تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم با آگاهی و بصیرت، شیوه‏‌های تهاجم فرهنگی را شناخته و به مقابله نرم در برابر آن بپردازیم.

یک کارشناس سیاسی نیز در این گردهمایی گفت: یکی از مهم‏ترین مشکلات به وجود آمده در بین خانواده و جوانان که سبب گرایش به روابط دختر و پسر می‏‌شود، رشد نکردن عقلانیت فرزندان است که این مورد با وارد کردن فرزندان در مشورت‏‌های خانوادگی و پرورش قدرت تفکر آنان میسر می‏‌شود.

سیدحسن سیدحسینی افزود: مادر به عنوان ستون خانه، نقش اصلی را در خانواده ایفا می‏‌کند و برای اثرگذاری بهتر در تربیت فرزندان، مادر و زن باید هویت خود را بشناسند و خودباوری داشته باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: امروزه برای تحقق این هدف، دشمن با استفاده از کانال‏‌های متنوع ماهواره‏‌ای و فضای مجازی در جنگ‌نرم، جوانان ما را به سوی غرب‏‌زدگی سوق می‏‌دهد.

وی افزود: باید همه آگاه باشیم که هم برای پیشگیری از این مشکلات و تهاجم، تعامل و نیازهای جوانان را بشناسیم و هم بصیرت و آگاهی خانواده‏‌ها و جوانان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول