اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله علم‌الهدی:

اساتید دانشگاه صف مقدم جنگ نرم هستند / 75 میلیون ایرانی آماده دفاع از کشور

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 75 میلیون ایرانی آماده دفاع از کشور هستند، گفت: اساتید دانشگاه در صف مقدم جبهه جنگ نرم قرار دارند.

اساتید دانشگاه صف مقدم جنگ نرم هستند / 75 میلیون ایرانی آماده دفاع از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در ششمین دوره کارگاه‌های آموزشی جنگ نرم که صبح امروز در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد، اظهار کرد: یکی از ضروریات قطعی هر مبارزه و جنگی چه در وضعیت دفاعی و چه تهاجمی شناخت وضعیت شخصی و همچنین شناخت وضعیت طرف مقابل است.

وی ادامه داد: از نظر امکانات و تجهیزات با وجود تمامی پیشرفت‌هایی که در دوران انقلاب داشته‌ایم اما طرف مقابل نسبت به ما برتری دارد اما، برتری که که ما داریم و آنها ندارند وابستگی و چسبندگی مردم به نظام است.

عضو مجلس خبرگان درباره دلایل تبدیل جنگ سخت به جنگ نرم، تصریح کرد: دو گمانه در این خصوص مطرح است اول اینکه کاربرد جنگ سخت در غلبه دشمن بر ما اثرگذار نیست و بحث دوم اینکه دشمن توان جنگ سخت با ما را ندارد و جنگ سخت از نظر هزینه برای دشمن گران‌تر تمام می‌شود.

علم‌الهدی افزود: با توجه به موقعیت امروز ما در جهان هر دو مطلب محقق است و با توجه به ویژگی‌های انقلاب و وابستگی مردم به نظام پیروزی برای دشمن در جنگ سخت ناممکن است.

وی ادامه داد: دشمن اگر بخواهد به جنگ سخت روی بیاورد باید 75 میلیون ایرانی را از پیش رو بر دارد و این امر برای آنها غیرممکن است.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به دیدارش با یکی از سران نظامی کشور گفت: این فرد که یکی از تصمیم‌گیران نظامی کشور است اعلام کرد که احتمال دخالت نظامی دشمن در ایران صفر نیست بلکه زیر صفر است.

وی افزود: به همین دلیل که دشمن نمی‌تواند با ما بجنگد به جنگ نرم روی آورده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در اول انقلاب جبهه جنگ در درون خانه ما بود خاطرنشان کرد: در 8 سال دفاع مقدس دشمن آتشش را بر سر ما می‌ریخت، جبهه نظامی تمام شد اما هنوز جنگ ادامه دارد و امروز میدان جنگ ما در سوریه و لبنان است.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به مشکلات دنیای غرب گفت: امروز اروپا و آمریکا در موقعیتی قرار دارند که حل همه مشکلات و معادلات سیاسی بین‌المللی آنها به صورت یک کلید به دستان ایران سپرده شده است و ایران می‌تواند تمام پیچیدگی‌های معادلات سیاسی غرب را در دنیا حل کند.

وی افزود: به همین دلیل است که دشمن با همه توان و قدرتش با ما می‌جنگد و از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه جنگ مانند جنگ سخت نیست، تاکید کرد: دشمن نمی‌تواند در خارج از کشور جنگ نرم را برقرار کند به همین دلیل میدان جنگ در داخل کشور است و بر اساس اعلام رهبری انقلاب امروز میدان جنگ نرم دانشگاه است و افسران عالیرتبه این مبدان اساتید متعهد و متعبد هستند.

وی افزود: دشمن جنگ را در محیط دانشگاه جریان داده و پیگیری می‌کند و به دنبال دین‌زدایی و علم‌زدایی است.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: انگیزه دشمن از دین‌زدایی و علم‌زدایی در دانشگاه این است که به واسطه دو عنصر دین و علم در 33 سال گذشته کشور ایران رشد و پیشرفت متعالی داشته است.

وی تصریح کرد: در فرمول‌های توسعه سخت‌ترین و پیچیده‌ترین فرمول مربوط به توسعه دانش‌بنیان است و آنچه ما امروز به دنیا نمایش داده‌ایم این است که با وجود تمام سختی‌ها مردم در بستر دین و توسعه دانش‌بنیان رشد کرده‌اند.

علم‌الهدی با بیان خاطره‌ای از یکی از مباحث دانشگاهی در 20 سال قبل گفت: یکی از اساتید علوم سیاسی آن روز در دانشگاه شهید بهشتی که جزو اساتید ارزشی به حساب می‌آمد می‌گفت که ما هیچ چاره‌ای جز به رسمیت شناختن اسرائیل نداریم زیرا اگر بخواهیم پیشرفت کنیم حتما باید به فناوری هسته‌ای دست پیدا کنیم و این فناوری دست ملت‌های بزرگی است که آمیخته با لابی صهیونیست هستند.

وی ادامه داد: بر اساس تفکر آن فرد تا زمانی که ما در مقابل اسرائیل باشیم هیچ قدرتی در علم هسته‌ای با ما همکاری نخواهد کرد اما، امروز می‌بینیم که بدون وابستگی به هیچ قدرتی دارای توان و علم هسته‌ای هستیم.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: ‌دکتر جلیلی نقل کرد که در یکی از نشست‌های ژنو نماینده چین در ملاقاتی به او گفته است که گفت‌وگوها هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد چون مشکل قدرت‌های دنیا تسلیحات هسته‌ای نیست و همه ما می‌دانیم که شما اهل بمب هسته‌ای نیستید اما مشکلی که همه ما با شما داریم این است که شما به فناوری هسته‌ای دست پیدا کرده‌اید بدون اینکه از مسیر یکی از ما بگذرید.

وی افزود: نماینده چین گفته بود که ایران تنها کشوری است که بدون گذر از مسیر 6 قدرت دنیا به این فناوری رسیده است و همه آنها می‌خواهند که فناوری ما از بین برود تا روی کره زمین کشور دومی پیدا نشود که این کار را انجام دهد.

علم‌الهدی تاکید کرد: اختلاف ما با آمریکا و اروپا در رسیدن ما به پیشرفت و تکنولوژی است و نماینده آنها در ژنو اعلام کرده بود که اصلا بحث تعلیق مطرح نیست و تعلیق باید به تعطیلی مبدل شود و سپس تمام نهادها و تسهیلاتی برای فناوری هسته‌ای در ایران درست شده تخریب شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توسعه دانش‌بنیان ما برای دشمن مهم است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد توسعه دانش‌بنیان ما را از بین ببرد تا در دنیا سربلند کند و بگوید که هر نظامی که در مقابل استکبار بایستد به هلاکت می‌رسد.

وی افزود: دشمن به دنبال براندازی اساس علم و پیشرفت ماست و دنیای استکبار می‌خواهد با نابودی توسعه دانش‌بنیان ما در همه شئون دخالت کند به همین دلیل میدان جنگ را در دانشگاه تشکیل داده است.

علم‌الهدی در خصوص نوع برخورد در عرصه جنگ نرم تصریح کرد: مسئله‌ای که امروز در دانشگاه داریم مسئله فضای حاکم بر دانشگاه است امروز با همه فضیلت‌هایی که در دانشگاه دارد و همه امتیازهای معنوی و سیاسی وضع مطلوبی در دانشگاه نداریم.

وی افزود: درست است که تعداد دانشجویان چادری و با حجاب بیش از بدحجابان است و وجهه آنها سنگین‌تر است اما فضای حاکم بر دانشگاه مشکل دارد و یک اقلیت در برابر اکثریت این فضا را به وجود آورده است و امروز در فضای حاکم بر دانشگاه هر عنصری که در حوزه اپوزیسیون واقع شود ارزشمند می‌شود.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: از نظر دانشجویان ارتباط با چنین عناصری خاص است و همچنین گروه‌های علمی این افراد را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند در حالی که در اقلیت هستند.

علم‌الهدی با اشاره به اتفاقات سال 88 در دانشگاه فردوسی مشهد، خاطرنشان کرد: در آن دوران هزار استاد دانشگاه طوماری در حمایت از مواضع رهبری امضاء کردند و تنها دو یا سه نفر از اساتید پشت جریان فتنه‌ای بودند که در دانشگاه راه افتاد اما، همان اقلیت در محیط دانشجویی غلبه فکری پیدا کردند.

عضو مجلس خبرگان افزود: این فضای سنگین سیاسی در دانشگاه وجود دارد و در فضای فرهنگی نیز چنین مشکلی داریم به نحوی که اگر در یک کلاس از 20 دختر دانشجو 15 نفر چادری و 5 نفر بدحجاب باشند در مسائل مختلف ارتباطی با استاد آن 5 نفر مقدم‌ترند.

وی ادامه داد: این فضای فرهنگی در دانشگاه‌ها سنگینی می‌کند و باید این مشکل را حل کنیم که اگر این اتفاق نیفتد دشمن در میدان نبرد به دین‌زدایی و علم‌زدایی موفق خواهد شد.

علم‌الهدی تاکید کرد:‌ امروز همه اسلام در برابر همه کفر قرار دارد و همه اسلام در نظام جمهوری اسلامی قرار دارد و همه نظام نیز در دانشگاه‌ها هستند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول