اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد جهاد دانشگاهی تهران:

خودشناسی مهمترین راهکار مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: استاد جهاد دانشگاهی تهران گفت: خودشناسی و درک درستی از توانمندی‌ها و نقاط ضعف و قوت، مهمترین راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن است.

خودشناسی مهمترین راهکار مقابله با جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد قاسمی ظهر امروز در دوره آموزشی تخصصی جنگ نرم در سالن اجتماعات شهید جعفرزاده این استان اظهار داشت: جنگ نرم نوعی چالش و درگیری بین کشورها بوده که در حوزه محتواها، برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی قرار می‌گیرد که عمدتاً از جنس رسانه‌ها است.

وی افزود: برهمین اساس هرگونه تقابل میان کشورها یا گروه‎هایی که با یکدیگر رقابت یا دشمنی دارند و در آن از ابزارهای رسانه‎ای، ابزارهای سایبری و نرم‎افزاری یا مغز افزاری استفاده می‌شود در دنیا با عنوان جنگ نرم تلقی می‌شود.

قاسمی، رسانه‌ها را از مهمترین ابزار جنگ نرم برشمرد و گفت: به طور طبیعی شبکه‌های ماهواره‌ای اعم از تلویزیونی و رادیویی در راستای برقراری سلطه نظام کاپیتالیستی بوده و در جهت تامین منافع این نظام به تضعیف باورها، هویت و اصالت دیگر جوامع عمل می‌کنند.

استاد جهاد دانشگاهی تهران با اشاره به برنامه‌های دشمن در جنگ نرم علیه کشور، تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از اقدامات و برنامه‌های تعریف شده در عرصه جنگ نرم به دنبال تضعیف و نابودی نظام و از بین بردن اصالت و هویت مردم هستند.

قاسمی، خودشناسی را مهمترین گام در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و گفت: همان‌طور که در احادیث و آیات و روایت دینی ما آمده است، یکی از مهمترین اموری که ما را در هر کاری کمک می‌کند خودشناسی است.

وی ادامه داد: زمانی که ما به توانمندی‌ها و نقاط ضعف و قدرت خود آگاه شویم می‌توانیم نسبت به دشمن و برنامه‌های او اقدام درستی داشته باشیم.

قاسمی بر ضرورت توجه به فرمایشات و تذکرات مقام معظم رهبری در حوزه جنگ نرم تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری از همان ابتدا مردم را نسبت به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن آگاه کرده و همواره بر ضرورت آگاهی و هوشیاری افراد نسبت به برنامه‌های دشمن در این حوزه تذکر داده‌اند.

استاد جهاد دانشگاهی تهران افزود: هر زمانی که مردم نسبت به جنگ نرم دشمن و اقدامات او در این عرصه غافل شده‌اند وقایعی در کشور رخ داده از جمله حادثه 18 تیر و فتنه 88 که این امر می‎طلبد تا مردم توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

قاسمی از جنگ نرم با عنوان جنگ قلب‌ها و مغزها تعبیر کرد و اظهار داشت: تاثیرگذاری بر قلب‌ها و مغزهای افراد مهمترین هدف دشمن در جنگ نرم است که به آرامی صورت می‌گیرد و برای افراد ملموس نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در عرصه نبرد نرم بر دشمن پیروز شویم باید در ابتدا با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی به یک خودشناسی صحیح برسیم و بعد با ارزیابی دشمن راه نفوذ را بر او ببندیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول