اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خدام:

پیروزی در جنگ نرم نیازمند سیستم مدیریتی قوی است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس جنگ نرم گفت: مقابله با جنگ نرم دشمن و پیروزی در این عرصه نیازمند سیستم مدیریتی قوی است.

پیروزی در جنگ نرم نیازمند سیستم مدیریتی قوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید خدام بعدازظهر امروز در دومین روز از برگزاری کارگاه تخصصی جنگ نرم در شهرکرد اظهار داشت: هرگونه اقدام نرم، روانی و تبلیغات رسانه‌ای که جامعه هدف را نشانه گرفته و آن را بدون درگیری و استفاده از زور و اجبار به انفعال و شکست وا دارد، جنگ نرم نامیده می‎شود.

وی افزود: جنگ روانی، جنگ سفید، جنگ رسانه‎ای، عملیات روانی، براندازی نرم و انقلاب نرم از اشکال جنگ نرم است که هدف فرد کاربر در هر یک از این عرصه‌ها استیلا و تسلط بر افراد است.

خدام با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: جنگ نرم، امروزه مؤثرترین، کارآمدترین، کم‌هزینه‌ترین و درعین حال خطرناک‌ترین و پیچیده‌ترین نوع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است که دشمن در سال‌های اخیر به شدت توجه خود را به این حوزه معطوف کرده است.

این کارشناس جنگ نرم با بیان اینکه جنگ نرم، تسخیر ذهن و قلب آدم‌هاست، افزود: جنگ نرم به روحیه، به عنوان یکی از عوامل قدرت ملی خدشه وارد می‌کند، عزم و اراده ملت را از بین می‌برد، مقاومت و دفاع از آرمان و سیاست‌های نظام را تضعیف می‌کند و بر همین اساس با فروپاشی روانی یک ملت می‌تواند مقدمه‌ فروپاشی سیاسی امنیتی و ساختارهای آن را فراهم کند.

خدام بر ضرورت توجه به آسیب‌های داخلی در مقابله با جنگ نرم دشمن تاکید کرد و گفت: آسیب دارای ابعاد مختلف و مربوط به سیستم داخلی است و اگر محیط ملی و داخلی آسیب‌شناسی نشود می‌تواند برنامه‌های دشمن در عرصه جنگ نرم را تشدید کند و ضربات جبران‌ناپذیری وارد کند.

وی ادامه داد: بررسی وضعیت موجود و شناسایی ضعف‌ها و توانمندی‌های خود، نقد وضع موجود و خودشناسی می‌تواند ما را در مقابله با جنگ نرم کمک کند.

خدام، از میان بردن آسیب‌ها را نخستین گام در مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و گفت: تقویت روحیه ملی، افزایش قدرت اقناع افکار عمومی، افزایش کمی و کیفی تولید فرهنگی و رسانه‌ای، تاکید بر افتخارات دینی، ملی و انقلابی و تعمیق باورها و ارزش‌های ناب اسلامی از دیگر راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

این کارشناس جنگ نرم ایجاد یک سیستم مدیریتی قوی را گام مهمی در رفع آسیب‌های داخلی و پیروزی در جنگ نرم دانست و افزود: مدیریت قوی و کارآمد مهمترین عامل در رفع آسیب‌ها و شناسایی ترفندها و توطئه‌های دشمن در جنگ نرم است.

خدام بر ضرورت توجه به رهنمودها و توصیه‌های مقام معظم رهبری در مقابله با جنگ نرم تاکید و تصریح کرد: مقام معظم رهبری از همان ابتدا جنگ نرم دشمن را به مردم هشدار داده و آن‌ها را همواره با رهنمودهای حکیمانه و هوشمندانه خود در برابر توطئه‌های دشمن آگاه می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول