اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

مواد مخدر حربه دشمن برای جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: مواد مخدر حربه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیه جوانان این مرز و بوم است.

مواد مخدر حربه دشمن برای جنگ نرم است

کوروش ساکی امروز در گفت و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اعتیاد، پیچیده‌ترین و عظیم‌ترین مشکل جهان کنونی است که از زوایای مختلف وارد زندگی بشریت شده است؛ به همین دلیل راه‌های مقابله کردن با آن از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است.

وی گفت: جامعه جهانی در قرن اخیر بیش از پیش شاهد ناسازگاری‌ها، انحرافات و ناهنجاری‌های اجتماعی است و اعتیاد نه تنها به عنوان یک معضل بزرگ حوزه سلامت بلکه اجتماع نیز قلمداد می‌شود؛ به طوری‌که علاوه بر تبعات مخرب اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رویدادهای ویرانگری در حوزه بهداشت و سلامت شاهد هستیم.

ساکی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با تلاش چندی از دانشجویان فعال در این زمینه، با همکاری نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و سایر سازمان‌های مرتبط  با بهره‌گیری از دستاوردهای جوانان و پژوهشگران شایسته ایرانی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات در حوزه اعتیاد اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: با اعتقاد به خرد جمعی و کار تیمی جمع‌آوری، بررسی و به روز آوردن اطلاعات اقدام شده با محوریت اعتیاد در "کنگره بین‌المللی دانشجویی" در 18 تا 20 مهر ماه 1391 برگزار می‌شود تا به ارائه راهکارهای علمی جامع و شامل در این رابطه بپردازد.

ساکی یادآور شد ایجاد بستری مناسب برای به‌روزرسانی اطلاعات، استفاده از نتایج تحقیقات و مطالعات جدید صورت گرفته توسط دانشمندان کشورهای مختلف جهان، ایجاد فضایی مناسب برای هم‌اندیشی ملی و بین‌المللی دانشمندان و پژوهشگران این حیطه برای تبادل دانش و تجربیات جهت ارائه راهکارهای علمی و عملی موثر از جمله مهم‌ترین اهداف برپایی این کنگره قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول