اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع):

هدف جنگ نرم مالکیت بر ذهن‌ها است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) گفت: مهم‌ترین هدفی که شیاطین عالم در جنگ نرم دنبال می‌کنند، مالکیت بر ذهن و دل انسان‌ها است.

هدف جنگ نرم مالکیت بر ذهن‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم رضا حافظی ظهر امروز در همایش استانی خبرنگاران بسیج استان قم اظهار داشت: در جنگ نرم اهداف بسیاری دنبال می‌شود که شاید بتوان گفت مهم‌ترین آنان مالکیت بر روح و روان انسان‌ها است.

وی ادامه داد: جوهره جنگ نرم این است که افرادی به جای اینکه مردم را به خدا دعوت کنند، آنان را به سوی خود بکشانند و از همین نقطه است که بسیاری انحرافات آغاز می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) ابراز داشت: این فرآیند دقیقا در مقابل فرایندی است که در سیره انبیاء اتفاق افتاده است چرا که آنان به دنبال هدایت مردم به سوی خداوند بودند.

وی خاطر نشان کرد: در جنگ دو پدیده اساسی اتفاق می‌افتد که موجب می‌شود مسیر جامعه به تدریج از راه سعادتی که خداوند برای انسان تصویر کرده دور شود.

حافظی افزود: نخستین نکته در مورد جنگ نرم این است که این فرآیند تدریجی است و نمی‌توان از آن انتظار نتیجه‌گیری آنی داشت.

وی اضافه کرد: در این فرآیند دشمن ابتدا به شناخت مخاطب خود رو می‌آورد و پس از آن راه‌های تاثیرگذاری بر مخاطب را به صورت تدریجی دنبال می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه حرکت دشمن در جنگ نرم خاموش است ادامه داد: اینکه از اینگونه تهاجم به شبیخون تعبیر می‌شود، نشان‌دهنده همین خاموش بودن حرکت است.

وی عنوان داشت: گاهی دیده می‌شود برخی بزرگان جامعه در مواقع حساس در مسیر دشمن حرکت می‌کنند و عده‌ای امکان دارد تصور کنند این موضوع دفعی اتفاق افتاده در حالیکه دشمن سال‌ها روی آن شخص سرمایه‌گذاری کرده تا توانسته در زمان مناسب نتیجه دلخواه را بگیرد.

حافظی با بیان اینکه دومین موضوع مهم در رابطه با جنگ نرم، عمق‌بخشی به باورها است گفت: این عمق‌بخشی مطلبی است که از سوی ائمه حق نیز دنبال می‌شده است.

وی افزود: به عنوان مثال امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا و در شرایطی که بازار قیام‌های خونین داغ بود، به نهضت علمی روی آورد و این نمونه‌ای از تلاش برای عمق‌سازی باورها برای رسیدن به خواسته‌ها است.

جانشین فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ادامه حرکت ائمه اطهار(ع) است اظهار کرد: علمای ما این راه را یکی یکی ادامه دادند تا امروز پرچم این نهضت به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به لزوم هوشیاری تمام اقشار جامعه در جنگ نرم گفت: گاهی حرکت‌های خاموشی در جامعه اتفاق می‌افتد اما از آنجا که نسبت به این موضوع حساسیت کافی نداریم، با بی‌توجهی از کنار این حرکت‌ها عبور می‌کنیم و هنگامی متوجه خسارت‌هایی که دشمن به ما وارد کرده می‌شویم که بسیار دیر است.

حافظی با بیان اینکه همه در برابر جنگ نرمی که امروز دشمن علیه ما آغاز کرده مسئول هستند ادامه داد: باید مدرسه، خانه، مسجد و تمام نهادهای اجتماعی ما سنگری برای مقابله با جنگ نرم باشد.

وی افزود: البته در این میان وظیفه اصحاب رسانه بسیار سنگین‌تر است چرا که آنان به طور مستقیم با ذهن‌ها و قلب‌ها در مراوده هستند.

جانشین فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) ابراز داشت: رسانه‌ها می‌توانند با کار خود عقل‌ها را هدایت کرده و در حوادث اجتماعی و سیاسی با بررسی ریشه‌ها، مشکلات ذهنی را از سر راه بردارند.

وی مطالبه‌گری را از الزامات کار رسانه‌ای دانست و گفت: اصحاب رسانه باید مشکلات پیش روی مردم را مورد تحلیل عمیق قرار داده و راهکارهای مقابله با این مشکلات را از  مسئولان مطالبه کنند.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول