اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت کوهنوردی قزوین:

پس از 11 سال به حقمان در سنگنوردی رسیدیم

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت کوهنوردی استان قزوین گفت: پس از یازده سال دوباره به حقمان در سنگنوردی رسیدیم.

پس از 11 سال به حقمان در سنگنوردی رسیدیم

اسماعیل قبادی بعد از ظهر امروز در حاشیه آیین استقبال از مربی و دو قهرمان سنگنورد قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: هیئت کوهنوردی استان قزوین پس از 11 سال موفق شد دوباره در مسابقات آسیایی به حق خود برسد.

وی ادامه داد: قهرمانی مهدی علیپور و نایب‌قهرمانی رضا علیپور در رقابت‌های آسیایی سنگنوردی موجب افتخار استان قزوین است.

قبادی عنوان کرد: همچنین حضور محمد وهابی مربی قزوینی به عنوان سرمربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان سنگنوردی در رقابت‌های آسیایی موفقیت خوبی برای استان قزوین است.

دبیر هیئت کوهنوردی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت سنگنوردان استان قزوین بسیار بالا است، تصریح کرد: در استان قزوین سنگنوردان بر روی دیواره‌های 9 متری تمرین می‌کنند و تعداد مقام‌های استان قزوین در سنگنوردی به نسبت امکانات بالاتر است.

قبادی خاطرنشان کرد: در صورتی که امکانات و سالن اختصاصی برای هیئت کوهنوردی استان قزوین در نظر گرفته شود رشد شگرفی را در ورزش سنگنوردی استان قزوین شاهد خواهیم بود.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر سنگنوردان قزوینی به دلیل نبود دیواره‌های استاندارد در استان قزوین، مسافت زیادی را برای تمرین طی می‌کنند و به خاطر خستگی راه، بازدهی سنگنوردان قزوینی پایین می‌آید.

گفتنی است، مهدی و رضا علیپور چندی پیش توانستند در رقابت‌های سرعت سنگنوردی آسیا به ترتیب عنوان‌های قهرمانی و نایب قهرمانی را کسب کنند و همچنین محمد وهابی نیز به نمایندگی از استان قزوین به عنوان سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان سنگنوردی کشور در این رقابت‌ها حضور داشت.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول