اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان همدان:

همدان 21 تیر میزبان مسابقات سنگنوردی آسیا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان گفت: همدان 21 تیرماه میزبان مسابقات سنگنوردی آسیا است که 10 تیم خارجی در این رقابت‌ها حضور دارند.

همدان 21 تیر میزبان مسابقات سنگنوردی آسیا است

سید عبدی افتخاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به نگاه دولت نهم و دهم توجه به رشد زیرساخت‌های ورزشی در رأس کار قرار گرفت و توانستیم سرانه ورزشی استان از را 0.17 مترمربع در سال 84 را با در نظر گرفتن تکمیل پروژه‌ها به 0.79 مترمربع برسانیم.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های ورزشی مهم‌ترین نیاز هر شهر و استان برای پیشرفت در ورزش است و در پنج سال اخیر بالغ بر 200 پروژه ورزشی در استان به بهره‌برداری رسیده است و امروز می‌توانیم میزبان مسابقات فراملی، بین المللی و جهانی باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: در بحث فضاهای ورزشی استان همدان از رتبه 17 در سال 86 به جمع پنج استان برتر دارای امکانات ورزشی رسیده است.

وی با اشاره به میزبانی مسابقات سنگنوردی آسیا توسط همدان گفت: همدان از دیرباز مهد پرورش استعدادهای رشته‌های کوهنوردی و سنگنوردی کشور و حتی جهانی بوده است.

افتخاری ادامه داد: با توجه به این موضوع مکاتباتی که از سال گذشته با فدراسیون کوهنوردی صورت گرفت و مقرر شد با توجه با احداث بزرگترین سالن صخره‌نوردی خاورمیانه در همدان این شهر میزبان مسابقات آسیایی باشد.

وی ادامه داد: این رقابت‌ها که برای نخستین بار در همدان برگزار می‌شود قرار است از شبکه سوم سیما به صورت مستقیم پخش شود و تمام هماهنگی‌ها برای برگزاری مسابقات با شکوه در همدان انجام گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: سالن سنگ‌نوردی همدان با 25 میلیارد ریال احداث شده است و با 24 متر ارتفاع یکی از بزرگترین سالن‌های سنگنوردی در خاورمیانه است.

وی افزود: این سالن دارای بهترین امکانات به لحاظ دیواره سرعتی و سختی، کفپوش، سکوی تماشاگران به ظرفیت 500 نفر، نورپردازی از دیواره، اتاق قرنطینه و ایزوله و ساختمان اداری رفاهی در چهار طبقه شامل خوابگاه، رستوران و اتاق‌های اداری است که در بررسی ناظران کنفدراسیون آسیایی قابلیت اجرای مسابقات جهانی را هم دارد.

افتخاری ادامه داد: روز چهارشنبه 21 تیرماه همزمان با آغاز این مسابقات با حضور مسئولان کشوری این سالن به طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به حضور 10 تیم خارجی در این رقابت‌ها گفت: تیم‌ها از 20 تیرماه وارد همدان خواهند شد و مسابقات با حضور 157 نفر ورزشکار از کشورهای هنک هنگ، سنگاپور، چین، هند، چین تایپه، کره جنوبی، پاکستان، تایلند، ژاپن، قزاقستان و دو تیم از ایران از 21 تیرماه به مدت سه روز در دو رده سنی نوجوانان و جوانان در سالن سنگنوردی نوردی همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: اردوی تیم ملی سنگنوردی نوجوانان نیز از جمعه 16 تیرماه ساعت هشت صبح در همین سالن آغاز می‌شود تا تیم ملی با تمام قوا در این رقابت‌ها حاضر شود.

وی به حضور سنگنورردان همدانی در این رقابت‌ها اشاره کرد و افزود: دو سنگ‌نورد همدانی به نام‌های محمدرضا سلگی و ایمانه ارمغانی در تیم‌های ملی آقایان و بانوان ایران حضور خواهند داشت.

افتخاری در پایان گفت: سالن سنگ‌نوردی اثری ماندگار در ورزش همدان است و جزو بزرگترین و بی‌نظیرترین سالن‌های سنگنوردی در خاورمیانه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول