اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون کوهنوردی خبر داد

حضور قهرمان سنگنوردی جهان در مسابقات بین‌المللی زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون کوهنوردی از حضور قهرمانان سنگنوردی جهان در دو رشته بولدرینگ و سرعت در مسابقات بین‌المللی زنجان خبر داد.

حضور قهرمان سنگنوردی جهان در مسابقات بین‌المللی زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمود شعاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار مسابقات سنگنوردی بین‌المللی در زنجان با حضور آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قهرمانان مسابقات بین‌المللی سنگنوردی زنجان جوایز خود را به صورت نقدی دریافت می‌کند، افزود: نفرات نخست هر رشته در این مسابقات 3 هزار دلار جایزه می‌گیرند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به آغاز مسابقات بین‌المللی سنگنوردی از صبح امروز در زنجان اضافه کرد: مسابقات رشته بولدرینگ خانم‌ها از صبح امروز آغاز شده است.

وی زمان پایان مسابقات بین‌المللی سنگنوردی زنجان را 17 بهمن ماه اعلام و ابراز امیدواری کرد، ورزشکاران ایرانی با نتایج خوبی که به دست می‌آورند موفق به کسب جوایز این دوره از مسابقات شوند.

شعاعی در پاسخ به سئوالی درباره جایگاه سنگنوردی ایران گفت: سنگنوردی ایران در رده سنی نوجوانان و جوانان از جایگاه مطلوبی در آسیا برخوردار است به طوری که در آخرین مسابقه‌ای که شرکت کرده بودند مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

وی از رتبه‌های چهارم تا ششم ورزشکاران سنگنورد بزرگسال ایرانی در آسیا خبر داد و گفت: ورزشکاران ایرانی در آخرین مسابقه بین‌المللی که شرکت کرده بودند موفق به کسب رتبه 12 جهان در ایتالیا شده‌اند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی با تاکید بر شیب رو به رشد ورزشکاران ایرانی در رشته سنگنوردی اضافه کرد: کسب رنکینگ 10 جهان توسط ورزشکاران سنگنورد ایرانی دور از دسترس نیست.

وی در پاسخ به سئوالی درباره حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی و بین‌المللی تصریح کرد: اگر مسئولان و ورزشکاران برای دریافت ویزای خروج از کشور به موقع اقدام کنند به طور معمول هیچ مشکلی برای حضور آنها در مسابقات وجود ندارد.

شعاعی با تاکید بر نادر بودن وجود مشکل برای حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات بین‌المللی و جهانی ادامه داد: در سال جاری فدراسیون موفق به اعزام ورزشکاران این رشته به دو کشور ایتالیا و سنگاپور شده است.

وی با تاکید بر توانایی خوب استان زنجان برای میزبانی از مسابقات ورزشی اضافه کرد: این مسابقات مقدمه میزبانی از مسابقات جهانی سنگنوردی جهان است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول