اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون سنگنوردی:

جایگاه رشته سنگنوردی ایران در حال پیشرفت است

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون سنگنوردی و صعودهای ورزشی ایران با اشاره به میزبانی مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا گفت: جایگاه رشته سنگنوردی ایران در آسیا و جهان در حال پیشرفت است.

جایگاه رشته سنگنوردی ایران در حال پیشرفت است

محمد شعاعی رئیس فدراسیون سنگنوردی و صعودهای ورزشی ایران امروز در حاشیه برگزاری مسابقات قهرمانی سنگنوردی در همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برای نخستین بار در این دور از مسابقات 10 کشور آسیایی با حضور 80 سنگنورد در کنار 54 سنگنورد داخلی طی سه روز به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

 

فارس: این مسابقات در چه سطحی برگزار می شود؟

شعاعی: این مسابقات در دو رده سرعت و سرطناب برگزار می‌شود و به عنوان مسابقات آسیایی جوانان و نوجوانان در تقویم IFC فدراسیون جهانی سنگنوردی گنجانده شده است.

امیدوار هستیم بعد از برگزاری مسابقه گزارشی که فدراسیون آسیایی به IFC می‌دهند گزارش مطلوبی باشد مثل گزارشی که سال گذشته در زنجان داشتیم که تورنمنت بین‌المللی برگزار کردیم.

 

فارس: این مسابقات در چه رده سنی برگزار می‌شود؟

شعاعی: این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان الف و ب و جوانان برگزار می‌شود، در واقع شرکت‌کنندگان در رده سنی 13 سال تا 19 سال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

فارس: سطح همدان را در برگزاری این مسابقات چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شعاعی: همدان خیلی خوب شروع کرده و سطح همدان با حمایت تمام مسئولان بسیار عالی است، میزبانی این مسابقات بهانه‌ای شد که سالن نیمه‌کاره سنگنوردی با یک تلاش شبانه‌روزی طی دو سه هفته اخیر افتتاح شود.

 

فارس: جایگاه ایران را در رشته سنگنوردی چطور ارزیابی می‌کنید؟

شعاعی: سال گذشته در مسابقات سنگاپور در رده جوانان و نوجوانان توانستیم دو مدال برنز کسب کنیم امیدوار هستیم با امتیاز میزبانی که سهمیه بیشتری در این مسابقات داریم مدال‌های خوبی کسب کنیم، پیش‌بینی من این است که در بخش سرعت و در رشته سرطناب مقام بیاوریم، اگر هم در سه رده سنی مقام نیاوریم قطعاً در یک رده مدال خواهیم داشت.

 

فارس: سطح تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات چگونه است؟

شعاعی: البته ما هنوز در مرحله مقدماتی هستیم ولی ورزشکاران بنامی از چین، ژاپن و کره در بخش سرعت مسابقات حضور دارند، طبیعتاً در رشته سرطناب نیز کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها سرآمد هستند.

 

فارس: برگزاری این مسابقات در ارزشیابی جهانی چه تأثیری برای کشور خواهد داشت؟

شعاعی: ما امیدوار هستیم بتوانیم در گام بعدی جهشی به اخذ میزبانی جام جهانی در کشور داشته باشیم، به طور قطع این امر در شناساندن ظرفیت‌های ایران اسلامی به دیگر کشورها و خنثی کردن تبلیغات سوء دشمن نیز مثمرثمر است.

به طور مثال ناظر ژاپنی از این امکانات اظهار تعجب کرده و این امکانات در خاورمیانه بی‌نظیر است و این تبلیغ خوبی برای کشور ما است و زمینه‌ای می‌شود که بتوانیم کشورهای مختلفی را از قاره‌های مختلف دعوت کنیم.

 

فارس: در مورد نحوه میزبانی این مسابقات بفرمایید؟

شعاعی: این مسابقات سالانه برگزار می‌شود که میزبانی آن با اجلاسی که در سطح آسیا در حوزه ورزشی برگزار می‌شود تعیین می‌شود.

 

فارس: نظر شما در مورد سالن سنگنوردی همدان چیست؟

شعاعی: به جرأت می‌توان گفت نظیر این سالن در کشور وجود ندارد و تمام امکانات ورزشی رشته سنگنوردی در آن ایجاد شده که از نظر استاندارد نیز مشکلی ندارد.

 

فارس: مجمع سالانه هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان را چگونه دیده‌اید؟

 شعاعی: بنده در مجمع سالانه همدان افتخار حضور را نداشتم و نایب رئیس بنده در آن حضور یافت، اما امیدوار هستم با ثباتی که صورت گرفته این هیئت بتواند گروه‌های کوهنوردی را در اداره هیئت سهیم کرده و با آنها هم‌اندیشی داشته باشد.

 

فارس: رتبه همدان را در بین هیئت‌های کشور چطور ارزیابی می‌کنید؟

شعاعی: هر ساله این ارزیابی توسط کارگروه‌های استان‌ها انجام می‌گیرد و همدان در این رتبه‌بندی سطح بالایی دارد.

استان همدان کوهنوردان و هیمالیانوردان بنامی دارد و در بخش صعودهای ورزشی همیشه در صعودهای بین‌المللی ما بوده‌اند که برگزاری این مسابقه در همدان در ارزشیابی سالانه آن نیز تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول