اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

ساخت میهمانسرای بیماران سرطانی در اراک آغاز شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی عملیات اجرایی میهمانسرای بیماران سرطانی استان مرکزی در اراک آغاز شد.

ساخت میهمانسرای بیماران سرطانی در اراک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار داشت: خداوند به خوبی حس نیکوکاری، خیرخواهی و نوع دوستی را در وجود بشر نهادینه کرده است و امروز می‌بینیم به واسطه وجود این حس در انسان‌ها خدمات و کارهای ارزشمندی از سوی افراد خیر به نیازمندان ارائه می‌شود.

ابوالقاسم نصراللهی افزود: فرهنگ نیکوکاری و مشارکت در امور خیریه از ویژگی‌‌های بارز انسان‌ها است، بشر با بهره‌گیری از فرهنگ نیکوکاری و مشارکت در امور خیریه آثار و برکات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته است.

وی با اشاره به فعالیت انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی تصریح کرد: انجمن حمایت از بیماران سرطانی با جلب مشارکت مردمی گام‌های ارزشمندی در راستای حمایت از بیماران سرطانی برداشته و در عینیت‌بخشی فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت پیشگام است.

معاون استاندار مرکزی ادامه داد: بخش قابل توجهی از بیماران سرطانی استان بیماران غیر بومی بوده که مجبورند برای درمان به بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک مراجعه کنند.

نصراللهی افزود: از آنجا که این بیماران برای درمان ناچار به اسکان در شهر اراک هستند، احداث مکانی مناسب برای استراحت آنان به خوبی احساس می‌شد که خوشبختانه با ابتکار خوب اعضای انجمن حمایت از بیماران شاهد آغاز عملیات احداث این هتلینگ هستیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 185 بیمار در انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی پرونده دارند و 60 درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

احمد قربانی افزود: از مجموع یک هزار و 185 بیمار شناسنامه‌دار استان 92 نفر کودک و 45 خانوار بی‌بضاعت هستند.

وی با اشاره به احداث میهمانسرای بیماران سرطانی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: این میهمانسرا در زمین اهدایی از سوی شهرداری و استانداری به مساحت 250 متر ظرف مدت 18 ماه در پنج طبقه احداث می‌شود.

قربانی زیربنای این میهمانسرا را یک‌هزار و 600 مترمربع و اعتبار مورد نیاز برای ساخت و تکمیل آن را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: در این میهمانسرا علاوه بر 40 اتاق استراحت 18 تا 20 مترمربعی، یک درمانگاه سرپایی برای پاسخگویی اضطراری نیازهای درمانی بیماران مستقر احداث می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر سرطان سومین عامل مرگ و میر در جهان است که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تا سال 2030 به عنوان اولین عامل مرگ و میر شناخته خواهد شد.

فتح‌الله محقق با اشاره به راه‌اندازی انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی در سال 86 افزود: این انجمن با هدف پیشگیری از سرطان، آموزش و هدایتگری درمانی تاسیس شده و تاکنون خدمات شایسته‌ای را به بیماران ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 30 درصد بیماران خارج استان و 40 درصد از شهرهای تابعه استان مرکزی هستند و از آنجا که برای دوره پرتو درمانی 35 تا 40 روز زمان نیاز است و این بیماران ناچار به اسکان در شهر اراک هستند احداث این ساختمان ضرورت یافت که خوشبختانه امروز شاهد آغاز عملیات ساخت این میهمانسرا هستیم.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول