اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه فرایبورگ آلمان:

جهان به سمت درمان روانی بیماران سرطانی رفته است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه فرایبورگ آلمان گفت: درمان روانی بیماران سرطانی موضوعی است که امروزه مسئولان بهداشت و درمان جهان به این سمت جهت گرفته‌اند به گونه‌ای که در کم‌تر از یک دهه اخیر شاهد پیشرفت‌های اخیر جهان نسبت به درمان استرس‌ها و جنبه‌های روانی بیماران سرطانی بودیم.

جهان به سمت درمان روانی بیماران سرطانی رفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، یواخیم ویس ظهر امروز در دومین روز از کارگاه سه روزه روان‌شناسی سرطان که در تالار زیتون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: توجه به حالات روانی بیماران سرطانی در کنار درمان جسمی آنان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی بیان داشت: افسردگی، اضطراب و اختلال انطباقی می‌تواند اثر بسیاری روی کیفیت درمان بیمار مبتلا به سرطان داشته باشد و حتی روی پاسخ بیمار به شیمی‌درمانی و برخوردی که با درد دارد اثرگذار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرایبورگ آلمان تصریح کرد: امروزه پرسشنامه‌هایی در سطح جهانی وجود دارد که سبب تشخیص زودتر مشکلات بیماران در حوزه سایکوآنکولوژی می‌شود.

وی ادامه داد: سایکوآنکولوژی همان جنبه‌های انسانی سرطان است، به عبارتی یعنی علاوه بر اینکه سعی می‌شود مشکل جسمی بیماران درمان شود باید احساس بهتری نیز نسبت به زندگی در آنها پدیدار شود.

ویس با بیان اینکه سایکوآنکولوژی فقط به بیماران اختصاص ندارد بلکه خانواده بیمار و گروه پزشکی درگیر با بیمار نیز مورد نظر هستند، اضافه کرد: باید در نظر داشت درمان سرطان و جنبه‌های روانی بیماری دو پدیده مستقل از هم هستند و ممکن است فردی به لحاظ جسمی بیماریش درمان شود اما احساس خوبی نسبت به زندگی نداشته باشد.

وی چگونگی خبررسانی به بیمار در زمینه ابتلا به سرطان را بسیار مهم دانست و افزود: برای درمان جنبه‌های روانی بیماری سرطان روش‌های مختلفی مانند خانواده درمانی، استفاده از داروهای مختلف، گروه درمانی و آموزش گروه پزشکی درگیر با بیماری به کار گرفته می‌شوند.

ویس گفت: مهم‌ترین شکایتی که از سوی بیماران مبتلا به سرطان مطرح می‌شود، شکایت از نداشتن اطلاعات و یا داشتن اطلاعات ناکافی در زمینه بیماری سرطان است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول