اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی:

انجمن‌های خیریه از معافیت‌های گمرکی بهره‌مند شوند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی گفت: باید انجمن‌های خیریه از جمله انجمن حمایت از بیماران سرطانی از معافیت‌های گمرکی بهره‌مند شوند.

انجمن‌های خیریه از معافیت‌های گمرکی بهره‌مند شوند
جواد خشابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: هنوز بسیاری از موسسات خیریه از جمله انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی در آذربایجان غربی نمی‌توانند از تخفیف‌های مصوب مجلس شورای اسلامی در مورد معافیت‌های گمرکی و منظور کردن کمک‌های افراد حقیقی و حقوقی جزو هزینه‌های مورد قبول در محاسبات مالیاتی استفاده کنند از این رو می‌طلبد برای محقق شدن این موضوع گام‌های اساسی از سوی مسئولان برداشته شود.
وی افزود: عملی شدن این موضوع به عبارتی معاف شدن انجمن از پرداخت عوارض گمرکی به تایید هیات دولت نیاز دارد که انتظار می‌رود برای جامه عمل پوشاندن به این مطلب تدابیر لازم از طرف دولتمردان اتخاذ شود چرا که بیماران خاص با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند ولی عملی شدن این موضوع در راستای توسعه خدمت‌رسانی به آنها اقدام موثری قلمداد می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته برای ترخیص دستگاه شتاب‌دهنده خطی حدود 600 میلیون ریال عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کردیم در حالی که این وجوه نقد از محل هدایای اقشار مختلف مردم برای کمک کردن به بیماران سرطانی جمع‌آوری شده بود و افرادی با توان مالی کم حتی کودکان نیز در گردآوری این مبلغ سهم بسزایی داشتند.
وی در ادامه گفت: هم‌اکنون مرکز پژوهشی درمانی امید ارومیه به یک دستگاه شتاب‌دهنده خطی با مختصات لازم نیاز جدی دارد که برای خریداری و تهیه کردن این دستگاه باید اقشار مختلف مردم و مسئولان، اعضای این انجمن را به شکل موثر یاری کنند تا این وسیله در کمترین مدت زمان تهیه شود و برای خدمت به بیماران صعب‌العلاج مورد استفاده قرار بگیرد.
خشابی یادآوری کرد: امروزه داروهای جدید بسیار گران‌قیمت هستند و این طور می‌توان گفت نه‌تنها طبقه کم‌درآمد جامعه بلکه طبقه متوسط در صورت ابتلا به بعضی از انواع سرطان‌ها قادر به تهیه هزینه درمان نیستند، هزینه  تشخیص مثل مراجعه به پزشک توانمند، انجام آزمایشات، تصویربرداری همچنین هزینه درمان شامل رادیوتراپی، شیمی‌درمانی، جراحی و مسائل مربوط به از کارافتادگی بیمار هزینه و بار مالی سنگین به بیماران و خانواده‌های آنها تحمیل می‌کند.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی اعمال حمایت‌های جدی از بیماران سرطانی را خواستار شد و گفت: این انتظار از مسئولان و آحاد مردم وجود دارد هر یک به اندازه توان خود در راستای کم شدن دردها و آلام این قبیل بیمارها گام‌های اساسی بردارند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول