اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی:

بیماران سرطانی آذربایجان غربی مشکل اسکان دارند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات بیماران سرطانی در این استان اسکان است.

بیماران سرطانی آذربایجان غربی مشکل اسکان دارند
جواد خشابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیماران مبتلا به سرطان در این استان اسکان است چرا که هتل‌ها و مسافرخانه‌ها بنا به دلایلی از پذیرش افراد مبتلا به این بیماری خودداری می‌کنند، از این‌رو  بیماران اعزامی از شهرستان‌ها و خانواده‌های آنها برای سکونت خود در دوره درمان به شدت با مشکل اقامتگاه مواجه می‌شوند.
وی افزود: بیماران سرطانی به دلیل عوارض ناشی از درمان و مسائل مالی قادر به سکونت در هتل‌‌ها نیستند از این رو هنگامی که از سایر شهرستان‌ها به ارومیه برای استفاده از خدمات درمانی عزیمت می‌کنند برای سکونت خود و خانواده‌شان با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌شوند از این رو باید مسئولان و اقشار مختلف مردم برای رفع این بحران وارد عمل شوند.
این مسئول یکی دیگر از مشکلات بیماران را تهیه دارو عنوان کرد و گفت: مسئولان باید در راستای تهیه اقلام مختلف دارویی به بیماران بی‌بضاعت یاری برسانند و از احتمال پخش، خرید و فروش داروهای تقلبی نیز جلوگیری کنند و در این ارتباط تمهیدات لازم باید اتخاذ شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید در زمینه پیشگیری از سرطان اقدامات اساسی انجام شود، تصریح کرد: لازم است به منظور اطلاع‌رسانی به مردم و آگاه‌سازی آنها در ارتباط با علل شیوع این قبیل بیماری‌های صعب‌العلاج تمهیدات لازم اتخاذ شود تا مردم از قرار گرفتن در شرایط مستعد بیماری پرهیز کنند و به دنبال آن، هزینه گزاف درمان نیز بر خانواده‌ها و جامعه تحمیل نشود.
خشابی ادامه داد: میزان اطلاع‌رسانی در اماکن آموزشی و مدارس به هیچ‌ عنوان کافی نیست به‌ طوری که در مدارس مقاطع مختلف تحصیلی مربیان آموزشی و پرورشی باید به طور گسترده برای انتقال اطلاعات به دانش‌آموزان تلاش کنند تا نسل پیش‌رو سالم بوده و از هرگونه بیماری مهلک در امان قرار گیرند.
وی بر اهمیت ورود رسانه‌های گروهی به عرصه سلامت تاکید کرد و افزود: فعالان رسانه‌ای برای حفظ سلامت روحی و جسمی اقشار مختلف مردم وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید به طور کاربردی در این راستا وارد عمل شوند و اطلاعات لازم را به مخاطبان خود در زمینه‌های بهداشت و سلامت ارائه دهند.
این مسئول گفت: ارائه هشدارهای لازم در مورد علائم بیماری و معاینات منظم مثل خودآزمایی بالینی در مورد سرطان سینه بانوان، آزمایشات برای سرطان پروستات در مردان، دهانه رحم و ماموگرافی سالانه در بانوان بسیار مهم است.
رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی اظهار داشت: مبارزه با علل ایجادکننده سرطان مانند سیگار، آلاینده‌های محیطی، سموم گیاهی و افزودنی‌های غیرمجاز خوراکی باید در دستور کار تریبون‌های عمومی قرار گیرد همچنین رسانه‌ها باید در راستای ایجاد فرهنگ ورزش کردن در جامعه تلاش کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول