اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار برای بیماران سرطانی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از اختصاص حدود 2 میلیارد تومان اعتبار برای بیماران سرطانی استان در یک سال گذشته خبر داد.

اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار برای بیماران سرطانی گلستان

سیدعلی آقاپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان از فعالیت 511 پزشک متخصص، 58 فوق تخصص و 981 پزشک عمومی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: 800 رشته تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی در این دانشگاه وجود دارد.

وی بیان داشت: برخی رشته‎ها حتی در کشور نیز تعدادش کم است که رشته‎هایی نظیر جراحی عروق و فوق‌تخصص رشته ناباروری از این قبیل هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص آمار بیماران خاص در استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 450 نفر مبتلا به بیماری تالاسمی ماژور و 120 هموفیلی در استان وجود دارند.

آقاپور یادآور شد: 575 بیمار در گلستان دیالیز می‎شوند که 102 تخت برای این بیماران در سطح بیمارستان‎های استان وجود دارد.

این مسئول ابراز داشت: بیمارانی که برای پیوند اعضاء بعد از مرگ مغزی ارجاع شده‎اند 24 مورد بوده که در این زمینه استان گلستان جزو استان‎های خوب شناخته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان عنوان کرد: تعداد بیماران ام‎اس در استان 273 نفر است.

آقاپور با بیان اینکه خوشبختانه آمار سرطان در استان کاهش پیدا کرده تصریح کرد: آمار بیماران سرطانی قبل از انقلاب 150 درصد بوده که این میزان در حال حاضر به 35 درصد در سطح استان کاهش یافته به طوری که شرق استان 30 درصد، غرب استان 20 درصد و مرکز استان 25 درصد به بیماری سرطان مبتلا هستند.

وی متذکر شد: کسانی که داروهای ارزان قیمت می‎خواهند به سیستم ما مراجعه می‎کنند که عمدتا هزینه‎ای متحمل نشده و به صورت رایگان از دارو استفاده می‎کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: حدود 30 درصد هزینه‎های بیماران سرطانی از طریق دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از این هزینه‎ها از طریق بیمه پرداخت می‎شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در سال گذشته چیزی حدود 2 میلیارد تومان اعتبار برای بیماران سرطانی اختصاص پیدا کرد که تا حد زیادی از مشکلات این بیماران برطرف شده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول