اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک خیر زنجانی خبر داد:

حل مشکلات بیماران سرطانی زنجان

خبرگزاری فارس: یک خیر زنجانی گفت: با افتتاح مرکز رادیو تراپی بسیاری از مشکلات بیماران سرطانی در زنجان حل می‌شود.

حل مشکلات بیماران سرطانی زنجان
حمید فغفوری در حاشیه برگزاری مراسم کلنگ‌زنی مرکز رادیوتراپی و پرتو درمانی تخصصی سرطان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: خدمات‌رسانی به هموطنان به ویژه بیماران سرطانی باقیات و صالحاتی است که توسط خیرین به افراد نیازمند ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: درد آشنای بیمار سرطان هستم و دوست دارم در این زمینه به همشهریان خود کمک کرده و یاریگر آنان باشم.
این خیر زنجانی تصریح کرد: با افتتاح این مرکز بسیاری از مشکلات بیماران سرطانی که مجبور به ادامه درمان خود در تهران هستند برطرف می‌شود و نیازی به حضور آنان در تهران و استان‌های همجوار که مشکلات خاصی را برای بیماران به وجود می‌آورد نیست.
وی با بیان اینکه بر خود وظیفه می‌دانم که به همشهریان زنجانی کمک کنم، خاطرنشان کرد: یک واحد آپارتمان برای هدیه به بیماران سرطانی در نظر گرفته شده است که به انجمن مهرانه به عنوان حامی بیماران سرطانی اهدا شد.
فغفوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عضو انجمن تخصصی سرب و روی زنجان است، یادآور شد: این انجمن در راستای بهبود وضعیت تولید سرب و روی در زنجان تشکیل شده و فعالیت‌های خود را در این زمینه انجام می‌دهد.
وی با اشاره به تاکیدات استاندار زنجان در راستای تشکیل کمیته سرب و روی زنجان، خاطرنشان کرد: این کمیته با حضور دست‌اندرکاران روی استان با نظارت استانداری زنجان فعالیت‌های سرب و روی زنجان را پیگیری می‌کند.
این خیر زنجانی تصریح کرد: جلسات این کمیته به صورت هفتگی و ماهانه در راستای بررسی مشکلات سرب و روی زنجان تشکیل و راهکارهای توجه جدی به این صنعت در استان بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه وضعیت سرب و روی زنجان در مقایسه با سال‌های گذشته تغییر محسوسی دارد، افزود: با توجه جدی مسئولان استان در زمینه صنایع پایین و بالادستی روی استان، فعالیت‌های مطلوبی صورت گرفته است.
فغفوری با اشاره به اینکه صنعت سرب و روی استان در کشور منحصر به فرد است، بیان کزد: در استان شاهد شکوفا شدن این صنعت در سال‌های اخیر هستیم.
الگوی در نظر گرفته شده از سوی هیئت مدیره انجمن مهرانه برنامه‌ریزی و فعالیت در چهار محور از جمله درمان، حمایت روحی و روانی، اقدامات فرهنگی و فراهم کردن تسهیلات رفاهی است.
شناسایی و تشکیل پرونده برای قریب به 700 نفر بیمار (از زمان تاسیس در سال 1385) در سطح استان و ارائه خدمات درمانی به هر یک از بیماران،راه‌اندازی بخش آنکولوژی از سوی انجمن مهرانه و حمایت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان واقع در مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) و خرید ملک با شرایط ویژه برای راه‌اندازی بخش رادیوتراپی و رایزنی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسئولان دست‌اندرکار استان زنجان در این خصوص از اقدامات درمانی این انجمن است.
جذب کمک‌های مردمی و هزینه کردن آنها برای تامین دارو و خدمات پاراکلینیکی بیماران، حمایت‌های تغذیه‌ای از طریق ارائه مواد غذایی ضروری در بین خانواده بیماران، تهیه دفترچه درمانی برای همه بیمارانی که فاقد بیمه هستند از دیگر اقدامات درمانی این انجمن محسوب می‌شود.
تعامل و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی زنجان در همه زمینه‌های مربوط به بیماری سرطان و تلاش در برای اعلام بیمارستان ولیعصر(عج) به عنوان یکی از قطب‌های درمان سرطان کشور با هدف رایگان کردن خدمات بستری بیماران، پیگیری پیشنهاد قرار گرفتن بیماران مبتلا به سرطان زیر پوشش بیمه بیماران خاص در سفر ریاست جمهوری و هیئت محترم دولت به زنجان از دیگر اقدامات در این زمینه است.
تقویت درمانگاه مشاوره مهرانه‌، بنحوی که تیم روانشناسی روزانه آماده ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به بیماران و خانواده آنهاست،گروه درمانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تشکیل پرونده برای همه مراجعه‌کنندگان از جمله فعالیت‌های این مرکز در حوزه حمایت روحی ـ‌ روانی است.
تشکیل کمیته بیماران با هدف افزایش اتکا به نفس بیماران،افزایش امید به زندگی و آشنایی بیماران و خانواده های آنها با یکدیگر و برنامه ملاقات از منزل بیماران توسط مددکاران و افراد خیر انجمن از برنامه‌های فرهنگی موسسه محسوب می‌شود.
برگزاری گردهمایی سراسری سازمان‌های مردم نهاد حامی بیماران مبتلا به سرطان سراسر کشور با عنوان سرطان‌،چالش‌ها و راهکارهای اجتماعی، ارائه گسترده بسته‌های فرهنگی(حاوی CD معرفی انجمن مهرانه و بروشورهای تبلیغاتی) در سطح شهر با هدف آشناسازی مردم با انجمن و بیماری سرطان از اقدامات فرهنگی مهرانه محسوب می‌شود.
برگزاری همایش در تهران با هدف معرفی انجمن مهرانه به زنجانیان مقیم تهران و ارائه گزارش عملکرد یک ساله انجمن و تشکیل کمیته تهران، برگزاری منظم جلسات کمیته فرهنگی با حضور افراد تحصیلکرده، سرشناس و خیر به منظور تبلیغات گسترده در راستای بیماری سرطان از جمله راه‌های ابتلا، پیشگیری‌، درمان و معرفی انجمن مهرانه در سطح کشور و انتشار اطلاعات در رابطه با سرطان به صورت هفتگی در یکی از هفته‌نامه‌های پر تیراژ استان از دیگر برنامه‌های فرهنگی مهرانه است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول