اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرانجمن حمایت‌ از بیماران سرطانی آذربایجان غربی:

بیماران سرطانی نیازمند توجه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرانجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی گفت: بیماران سرطانی نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان و اقشار مختلف مردم هستند.

بیماران سرطانی نیازمند توجه هستند
جواد خشابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ابتلای یک نفر به یک نوع از انواع مختلف سرطان منجر به بروز بحران‌های مختلف در خانواده فرد مذکور می‌شود تا جایی که اعضای خانواده و اطرافیان وی از جهات مختلف اقتصادی، اجتماعی و روانی متاثر می‌شوند لذا برای کاهش آثار منفی بیماری سرطان در جامعه باید بیماران بیشتر و بهتر مورد حمایت قرار گیرند.
وی افزود: با در نظر گرفتن این مطلب که از آغاز مبتلا شدن یک نفر به این بیماری افراد زیادی دچار تنش می‌شوند لزوم مشارکت خیران برای مقابله با این معضل را بیش از بیش مهم می‌کند که باید مسئولان و اقشار مختلف مردم برای کاستن نتایج منفی این بیماری به اشکال مختلف همت کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: هزینه‌های استفاده از امکانات دارویی و درمانی یک مسئله جدی در زندگی بیماران مبتلا به سرطان محسوب می‌شود از این رو باید برای کاهش آلام، دردهای جسمی و روحی بیماران سرطانی همچنین کاهش رنج خانواده آنها یاید همراه با برنامه‌ریزی دقیق گام‌های اساسی برداشته شود.
وی به رسالت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی نیز اشاره کرد و گفت: این انجمن خیریه به عبارتی بهتر مرکز درمانی و پژوهشی امید در پاسخ به احساس نیاز مبتلایان برای رو یا رویی با معضل سرطان ایجاد شد و حمایت از بیماران و خانواده‌های آنها را با پیگیری امر درمان، پژوهش و پیشگیری سرطان در دستور کار قرار داده است.
خشابی بر لزوم مساعدت افراد خیر و نوع‌ دوست استان برای رسیدگی به افراد زیر پوشش تاکید کرد و ادامه داد: اعضای این انجمن از سال 69 فقط با تکیه بر مشارکت هم‌وطنان نیکوکار به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند همچنین دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی تدوین شده و در دست اجرا قرار گرفته است.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی به گوشه‌ای از دستاوردهای انجمن در قالب فاز یک مرکز درمانی و پژوهشی امید اشاره کرد و گفت: احداث و راه‌اندازی واحد شیمی‌درمانی و کلینیک کنترل بیماران، افتتاح واحد تشخیص سرطان سینه، بهره‌برداری از واحد رادیوتراپی، احداث ساختمان اداری، علمی و فرهنگی امید، خرید و راه‌اندازی دستگاه شتاب‌دهنده خطی از مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول