اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران بیماران سرطانی زنجان خبر داد

تعهد خیرین برای ساخت درمانگاه تخصصی سرطان در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران بیماران سرطانی (مهرانه) زنجان با اشاره به اینکه ساخت درمانگاه رادیوتراپی از مهم‌ترین برنامه‌های انجمن خیریه است، گفت: تامین 15 میلیارد ریال از اعتبار 120 میلیارد ریالی مورد نیاز این درمانگاه توسط خیران زنجانی تعهد شده است.

تعهد خیرین برای ساخت درمانگاه تخصصی سرطان در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ اصغر وثوق عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت درمانگاه رادیوتراپی زنجان در 29 مهر ماه کلنگ‌زنی شده است، اظهار داشت: طی دو همایش برگزار شده پس از آن تاریخ بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت درمانگاه رادیوتراپی جمع‌آوری شده است.
وی مبلغ تعهد شده در همایش 29 مهر ماه را 530 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در همایشی که در روز 23 آذر ماه و با حضور زنجانی‌های مقیم تهران برگزار شد، تامین مبلغی در حدود یک میلیارد تومان برای ساخت درمانگاه تخصصی رادیوتراپی تعهد شده است.
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان تعهدات صورت گرفته از سوی خیران را خرید تجهیزات پزشکی، تعهدات فنی برای ساخت و ساز و تامین مواد اولیه برای ساختن ساختمان‌ها اعلام کرد.
وی با قدردانی از کمک‌های تعهد شده برای ساخت درمانگاه رادیوتراپی در زنجان اضافه کرد: کف اعتبار مورد نیاز برای ساخت درمانگاه تخصصی رادیوتراپی در حدود 12 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
وثوق زمین در نظر گرفته شده برای ساخت درمانگاه تخصصی رادیوتراپی را بیش از 10 هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: ساخت ‌مکان مورد نظر در دو مرحله انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تجهیزات پزشکی مورد نیاز در درمانگاه تخصصی رادیوتراپی فقط در حدود 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: خود دستگاه رادیوتراپی این درمانگاه 2 میلیارد تومان بودجه لازم دارد.
مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه زنجان تاکید کرد: آشیانه دستگاه رادیوتراپی که زیاد هم بزرگ نیست در حدود 500 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
وی ضمن درخواست از خیران برای مشارکت در ساخت و تجهیز درمانگاه تخصصی رادیوتراپی زنجان گفت: انجمن مهرانه برای کمک به ترویج فرهنگ کمک به انجمن‌های خیریه، اقدام به پلاک‌کوبی کمک‌های انجام شده به نام خیر می‌کند.
وثوق با تاکید بر استقلال کامل انجمن مهرانه زنجان تصریح کرد: انجمن مهرانه هیچ شعبه‌ای ندارد و نام مسئولان و محل فعالیت این انجمن هم به صورت مشخص در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
وی با اشاره به فعالیت یک مهمان سرا در تهران برای حضور بیماران به هنگام نیاز به درمان‌های رادیوتراپی اضافه کرد: متاسفانه در همه طول سال از همه ظرفیت این مهمان‌سرا به طور کامل استفاده می‌شود به طوری که از ابتدای سال تا کنون در حدود 4 هزار و 400 نفر روز از این مهمان‌سرا استفاده کرده‌اند.
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان تعداد پرونده‌های انجمن خیریه مهرانه را یک هزار و 762 پرونده اعلام کرد و گفت: از آغاز سال تاکنون انجمن مهرانه در حدود 200 میلیون تومان برای 2 هزار و 884 نسخه به بیماران کمک کرده است.
وی درآمد ماهانه انجمن خیریه مهرانه را در حدود 40 تا 50 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: انجمن مهرانه با این مبلغ فقط توان پوشش 45 درصد از هزینه‌های بیماران را دارد.
وثوق تاکید کرد: انجمن خیریه مهرانه زنجان به ازای هر نسخه بیمار سرطانی مبلغ 120 هزار تومان به بیماران پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه انجمن خیریه مهرانه در آستانه ششمین سالگرد تاسیس خود قرار گرفته است، گفت: خیران زنجانی طی پنج سال گذشته در حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به این انجمن کمک کرده‌اند.
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با اشاره به عضویت 54 نفر از نخبگان علمی، فرهنگی استان زنجان در هیئت امنای انجمن مهرانه گفت: مهرانه به لحاظ همراهی مفاخر فرهنگی، مذهبی و علمی استان زنجان با این انجمن به خود می‌بالد.
وی تاکید کرد: مسئولان انجمن خیریه مهرانه زنجان مدعی است، که هیچ بیمار بی‌بضاعت در استان زنجان وجود ندارد که عضو انجمن نباشد و اگر وجود دارد مسئولان افتخار می‌کنند که پذیرای آنها باشند.
وثوق ارائه مشاوره‌های روانشناسی را از دیگر اقدامات انجمن خیریه مهرانه برشمرد و تاکید کرد: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از یک هزار مورد مشاوره روانشناسی به بیماران بستری در بیمارستان ارائه شده است که در برخی موارد مهم‌تر از درمان‌های دارویی محسوب می‌شود.
وی در پاسخ به سئوالی درباره تعداد بیماران کودک و نحوه پوشش آنها گفت: انجمن مهرانه مسئولیتی در قبال هزینه‌های بیماران سرطانی زیر 14 سال ندارد، چرا که این مسئولیت را انجمن محک به عهده گرفته است و نه تنها بیماران زیر 14 سال ایرانی بلکه بیماران برخی کشورهای منطقه را هم پوشش می‌دهد.
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان در پاسخ به سئوال دیگری درباره انجام تحقیق درباره افزایش سرطان در زنجان تاکید کرد: انجمن خیریه مهرانه زنجان درصدد انجام کارهایی است که بر زمین مانده است و قصد وارد شدن در اموری که بر عهده دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی است را ندارد، از طرفی اصلا توان وارد شدن در اینکار را ندارد چرا که اینکار هزینه زیادی را نیاز دارد که از عهده این انجمن خارج است.
وی اضافه کرد: اگر انجمن مهرانه موفق به احداث درمانگاه تخصصی شود می‌توان به راه‌اندازی یک واحد تحقیقاتی نیز در آنجا امیدوار بود.
وثوق با اشاره به همراهی صمیمانه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با انجمن مهرانه تاکید کرد: مسئولان دانشگاه به ویژه ریاست آن نهایت همراهی را برای برگزاری همایش‌ها و همچنین صدور مجوزهای لازم انجام داده‌اند.
وی با اشاره به دیدار برخی اعضای انجمن خیریه با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مسئولان از نحوه فعالیت این انجمن ابراز رضایت کرده‌اند.
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان در پاسخ به سئوالی درباره همکاری انجمن خیریه مهرانه با هیئت‌های مذهبی مانند حسینیه و زینبیه گفت: نشست‌هایی با هیئت امنای حسینیه زنجان برگزار شده و این انجمن در نظر دارد پیشنهاد ساخت یکی از درمانگاه‌های تخصصی را به این حسینیه بدهد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول