اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل انجمن بیماران خاص و سرطانی مازندران خبر داد:

شناسایی 1500 بیمار خاص در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن بیماران خاص و سرطانی مازندران گفت: تاکنون بیش از ‌یک‌هزار و 500 بیمار خاص در مازندران شناسایی شدند.

شناسایی 1500 بیمار خاص در مازندران
محمدرضا غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات بیماران خاص به‌عنوان عضوی از این جامعه باید در سرلوحه کار ما قرار بگیرد و در حد توان خود به این افراد کمک کنیم.
وی افزود: مشارکت آحاد جامعه برای رفع مشکلات بیماران خاص ضروری است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و مدیران ما باید در این باره فعال‌تر از دیگر اقشار وارد شوند.
غلامی ادامه داد: بیماران خاص ما در همه نوع بیماری نظیر سرطانی‌ها، ام اس، هموفیلی، پیوند کلیه و... نیازمند حمایت دولت هستند و در این راستا باید مدیران و بانک‌ها به کمک ما بشتابند.
این مسئول با بیان اینکه اغلب بیماران ما از قشر ضعیف جامعه بوده و امکان معالجه کامل را ندارند، تصریح کرد: باید در این زمینه با کمک دولت و دستگاه‌های دولتی برای برطرف کردن نیازهای آنان اقدامات جدی صورت گیرد.
غلامی با اظهار نگرانی از کمبود دارو و عدم توان مالی بسیاری از بیماران خاص اضافه کرد: باید همه ما برای رفع مشکلات این بیماران در حد توان وارد شویم.
وی ادامه داد: کمبود امکانات لازم در بخش بهداشت و درمان بیماران خاص نگران‌کننده است و باید خدمات شایسته این بیماران به آنان اختصاص یابد.
مدیرعامل انجمن بیماران خاص و سرطانی مازندران با اشاره به آمارهای موجود، نکا را دارای بیشترین آمار بیماران خاص مازندران در بخش تالاسمی و دیالیزی ذکر کرد و گفت: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی در این راستا دست به‌کار شده و با مساعدت مالی به این بیماران، زندگی و حیات آنان را نجات دهند.
غلامی اضافه کرد: عدم توان مالی و کمبود دارو از جمله مشکلاتی است که بیماران خاص ما در مازندران با آن روبرو هستند.
وی با تاکید بر نگاه ویژه دولت به اشتغال بیماران ام‌اس اذعان داشت: هزینه درمان بیماران ام اس در ماه حدود 300 هزار تومان است که بعضا از عهده آن بر نمی‌آیند و این وضعیت بسیار تاسف‌آور و نگران‌کننده است و اگر در این راستا بانک‌ها به عنوان کمک کار ما به کمک بیماران شتابند نمی‌توانیم کاری برای درمان این بیماران انجام دهیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول