اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

استفاده از مباحث معنوی مهم‌ترین هدف ضیافت اندیشه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: استفاده از مباحث معنوی و دینی از مهم‌ترین اهداف ضیافت اندیشه به شمار می‌رود.

استفاده از مباحث معنوی مهم‌ترین هدف ضیافت اندیشه است

حجت‌الاسلام منصور فرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر ماه رمضان از محدوده زمانی درس دانشگاه ها خارج شده است، اظهار داشت: تعطیلات تابستان بهترین فرصت برای استفاده بهینه از این ایام در مسایل معنوی، اخلاقی، تربیتی و قرآنی است.

وی از طرح ضیافت اندیشه به عنوان مهمانی در محضر خدا یاد کرد و اذعان داشت: هدف از این طرح استفاده از مباحث معنوی، اخلاقی، تربیتی و به ویژه مباحث قرآنی در طول تعطیلات است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان، ماه‌های شعبان و رمضان را بهترین فرصت برای انجام مجموعه اموری دانست که در طول سال انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال‌های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد، ادامه داد: این برنامه امسال به دلیل تقارن با طرح ضیافت اندیشه نخبگان و ضیافت اندیشه اساتید که از اول ماه رمضان و در مشهد مقدس برگزار می‌شود در شعبان ماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فرجی افزود: پیش‌بینی ما در سطح دانشگاه‌های استان حدود 2 هزار دانشجو بود که این امر محقق شد و از این تعداد دانشگاه آزاد اسلامی حدود 500 دانشجو را در ماه رمضان زیر پوشش خود قرار می‌دهد، دانشگاه علوم پزشکی با قریب به 300 دانشجو طرح ضیافت اندیشه را در ماه رمضان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه زنجان از دانشگاه‌های مادر محسوب می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه زنجان در اجرای این طرح، دانشجویان دانشگاه‌های دیگری چون پیام نور و جامع علمی کاربردی را زیر پوشش خود قرار داده و در مجموع با حضور بیش از 700 دانشجو در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است.

امام جمعه موقت زنجان در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌ها در ضیافت اندیشه تصریح کرد: دانشجویان در این طرح در قالب 34 کلاس 40 نفره تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی محل برگزاری کلاس‌های دانشجویان پسر را دانشکده کشاورزی و کلاس‌های دانشجویان دختر را در دانشکده علوم انسانی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام فرجی تعداد اساتید حاضر در این طرح را 17 نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد اساتید از دانشگاه‌های استان و اساتید دعوت شده از قم است.

وی دروس در نظر گرفته شده در این طرح را، اخلاق و کسب مهارت‌های زندگی اسلامی، دروس انقلاب اسلامی و دروس با عناوین متون قرآنی عنوان کرد و افزود: دانشجویان بر حسب انتخاب واحد خود در کلاس‌های این سه بخش شرکت می‌کنند.

امام جمعه موقت زنجان، پخش فیلم و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی را از دیگر برنامه‌های جانبی طرح ضیافت اندیشه اعلام کرد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول