به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان قزوین، عبدالقهار ناصحی گفت: برگزاری دورههای آموزشی در سطوح مختلف برای کارگران، تکنسینها، مهندسین و برگزاری دورههای متنوع نرمافزاری و یا تشکیل دورههایی که علاوه بر دورههای اجباری مصوب وزارت راه و شهرسازی ضرورت برگزاری آنها برای مرتفع سازی مسایل جدید ساخت و ساز احساس میشد، گویای ضرورت امر و توجه سازمان نظام مهندسی قزوین به آموزش است.
وی اظهار کرد: چنانچه قبلاً نیز مطرح شد، دانشگاه علمی کاربردی از اولین دانشگاههایی است که مهارت محوری از الویتهای آن بوده و خیلی آکادمیک عمل نکرده است و دارای تنوع رشتهای زیادی نیز میباشد به عنوان مثال رشته برق که حداکثر 4 یا 5 گرایش دارد در دانشگاههای علمی و کاربردی به بیش از 30 یا 40 رشته یا مهارت تبدیل شده است.
مدیر واحد آموزش سازمان نظام مهندسی قزوین ادامه داد: از طرفی نیز با توجه به فعالیتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضا در حوزههای ساخت و ساز و با توجه به تنوع فعالیتها در این حیطه، تعریف مهارتهای جدید و متنوع همانند جوش، قالب برداری، بتن ریزی فراهم آوردن شرایط آموزش برای آنها بیش از پیش احساس میشود.
ناصحی ابراز کرد: در پی اقدامات و پیگیریهای صورت گرفته و جلساتی که با وزارت علوم و دانشگاه جامع علمی و کاربردی داشتهایم و در راستای اهداف عالیه سازمان توافقاتی مبنی بر راهاندازی دانشگاه و تعریف رشتههایی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و حتی در مقاطع کارشناسی ارشد صورت پذیرفت که افراد با گذراندن دورههای آموزشی گواهینامه معتبر و مورد تایید وزارت علوم را دریافت نمایند.
وی اذعان کرد: در حال حاضر با تغییر ریاست دانشگاه جامع علمی و کاربردی و تاکید سیستم مدیریتی جدید مبنی بر ایجاد مراکز برای مجموعههای تولیدی این امر قدری به تاخیر افتاده است که در تلاشیم با پیگیری جلسات و مورد توجه قراردادن سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک مجموعه تولیدی قوی در استان که محصول نهایی آن ساختمان است، نسبت به تحقق امر و راهاندازی دانشگاه علمی و کاربردی عمل نماییم.
در مجموعه فرهنگی، ورزشی و گردشگری در حال ساخت سازمان نیز فضایی بالغ بر 4هزار مترمربع به مرکز آموزش اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/خ30/پ3003