اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز به کار طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تبریز

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور اعضای هیئت رئیسه و شورای دانشگاه تبریز طرح ضیافت اندیشه استادان در این دانشگاه آغاز شد.

آغاز به کار طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در آغاز این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری طرح ضیافت اندیشه گفت: این طرح به منظور ارتقاء سطح علمی و معرفتی استادان و تاثیرگذاری آنان در مسائل مختلف جامعه و دانشجویان برگزار و در آن نشست‌های مختلف عملی و فرهنگی در قالب کلاس­های آموزشی برپا می‌شود.

حجت الاسلام سعید علیزاده با اشاره به مباحث این طرح اظهار داشت: بررسی اخلاق علمی و حرفه‌ای و همچنین اصول تعلیم و تربیت اسلامی محورهای اساسی این طرح را تشکیل می­دهد.

وی با اشاره به استقبال گسترده اساتید دانشگاه تبریز از این طرح آن را نشان دهنده توجه ویژه آنان به مسائل فرهنگی و تربیتی عنوان کرد و افزود: تاکنون 300 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز در این طرح ثبت­نام کرده­اند که با توجه به اینکه این تعداد بیش از حدنصاب پیش‌بینی شده بود در دو گروه مجزا تقسیم شده­اند که گروه اول از 15 تا 23 شهریور ماه در این طرح شرکت می­کنند و گروه بعدی در برنامه تنظیمی در ماه­های بعدی حضور خواهند یافت.

حجت‌الاسلام سعید علیزاده با بیان اینکه ثبت نام در طرح ضیافت اندیشه استادان از طریق سایت اینترنتی به نشانی www.nahad.ir همچنان ادامه دارد، با اشاره به حضور همسران اعضای هیئت علمی در کلاس­های آموزشی این طرح گفت: با توجه به اینکه خانواده می­تواند پشتوانه خوبی برای دانشگاه باشد حضور همسران اعضای هیئت علمی در این طرح پیش­بینی شده و تلاش بر این است که در نشست­های این طرح راهکارهای لازم برای بسترسازی فعالیت اساتید و موانع پیش­روی آنان مورد بررسی قرار گیرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه تبریز نیز در مراسم افتتاحیه این طرح در سخنانی با اشاره به استقبال گسترده اساتید دانشگاه تبریز از اجرای طرح ضیافت اندیشه، گفت: این استقبال حاکی از برپایی موفقیت­آمیز طرح ضیافت اندیشه می­باشد که سال گذشته ویژه دانشجویان برگزار شد.

محمدتقی اعلمی خواستار تداوم برگزاری طرح ضیافت اندیشه در سال­های بعد شد و گفت: ما در اجرای طرح­ها آغازکننده خوبی هستیم ولی در ادامه اجرا خوب عمل­ نمی­کنیم که امیدواریم اجرای این طرح با برگزاری کلاس­های آموزشی و فرهنگی و برنامه­های متنوع دیگر با قدرت بیشتری توسعه یابد.

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی یادآور شد: در حرکت­های فرهنگی نمی­توان با آزمون و خطا عمل کرد چرا که نتایج فعالیت در این حوزه در یک دوره زمانی 10 تا 20 ساله خود را نشان می­دهد و بر همین اساس اجرای طرح­هایی که در این زمینه همراه با کارهای پژوهشی و میدانی انجام شده می­تواند ثمربخش باشد.

دکتر اعلمی با اشاره به اهمیت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه اسلامی گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مشخصه دانشگاه اسلامی این است که در آن علم به گفتمان اصلی تبدیل و تعمیق باورهای دینی در سطح دانشگاه­ها در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال­های اخیر در ارتباط با مسایل علمی پیشرفت­های خوبی حاصل شده است گفت: مطابق برنامه چشم­انداز 20 ساله نظام در افق سال 1404 کشور ما باید جایگاه اول منطقه را داشته باشد که خوشبختانه با تلاش اساتید در برخی از زمینه­های علمی و پژوهشی از هم­ اکنون به این  رتبه رسیده­ایم که با تلاش پیگیر اساتید و دانشجویان این امر بایستی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

اعلمی در خاتمه ابراز امیدواری کرد اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان آغازی برای برگزاری برنامه­­های بعدی از جمله اردوهای فرهنگی در این خصوص باشد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول